کد خبر: ۳۳۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۷
مدیر عامل برق منطقه ای زنجان گفت: زنان نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی در خانواده ایفامی کنند که می توانند نقطه شروع اصلاح الگوی مصرف باشند و با طرح الگوی مناسب برای مصارف خانگی به عنوان الگویی فراگیر در جامعه مطرح باشند.

به گزارش برق نیوز،درجمع مشاوران و مسئولین امور بانوان استان زنجان، خانم بلوری مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان یکی از اهداف این نشست را تعیین نقش کلیدی بانوان در مدیریت بهینه مصرف آب و برق در خانواده و جامعه عنوان کرد و گفت: در هر جامعه‌ای حفظ منابع انرژی از اهداف مهم آن جامعه است و بسیاری از مشکلات جوامع عدم آگاهی می‌باشد و قبل از هر آموزشی باید بینش آن را داشته باشیم؛ لذا نقش بانوان در انتقال اطلاعات و آگاهی نقش کلیدی می‌باشد.

  اله مرادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای زنجان ،به عنوان مهمان ویژه دومین نشست فصلی مسئولین، مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دولتی استان زنجان از ترویج و کسب درک جمعی مصرف بهینه برق در بین بانوان خبر داد و افزود: زنان نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی در خانواده ایفامی کنند که می‌توانند به عنوان همسر و مادر در جامعه کوچک خانواده، نقطه شروع اصلاح الگوی مصرف باشند و با طرح الگوی مناسب برای مصارف خانگی به عنوان الگویی فراگیر در جامعه مطرح باشند.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان، بکارگیری راهکار‌های ساده جهت استفاده بهینه از انرژی را یاد آور شد و ادامه داد: پدر و مادر و در این میان خصوصا مادر رکن اصلی تربیت محسوب می‌شود و یک مادر فهمیده می‌تواند در خانه الگویی صحیح از مصرف را به خانواده منتقل کند مادران می‌توانند از مباحث به ظاهر ساده، ولی عمقی نهایت استفاده را بکنند مثلا هر کدام از بانوان اگربدانند با باز بودن هر دقیقه شیر آب چندلیتر آب مصرف می‌شود و یا با خاموشی یک لامپ می‌توانند چقدر در صرفه جویی موثر باشند این آگاهی‌ها برای جامعه می‌تواند در مقوله مصرف بسیار کارساز باشد.

 اله مرادی در این نشست با اشاره به وضعیت منابع آب و ذخایر تولید برق در کشور اظهار داشت: ما سال گذشته در تابستان با پیک بار ۵۲۰۰۰ مگاوات روبرو بوده ایم که متاسفانه امسال با توجه به اینکه موج روز‌های گرم در روز‌های آتی در پیش رو میباشد، پیک بار در روز گذشته به ۵۶۸۰۱ مگاوات رسید بنا براین توجه به بحث صرفه جویی امری ضروری است.

 اله مرادی در مورد علت خاموشی‌های اخیر استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیروگاه‌های موجود در کشور نیروگاه‌های حرارتی، گازی، سیکل ترکیبی، اتمی، بادی، خورشیدی، تولید پراکنده و برق آبی می‌باشد که به علت کاهش نزولات آسمانی امسال کمتر از ۵۰% نیروگاه‌های برق آبی که در زمان پیک شبکه به کار گرفته میشوند وارد مدار شده و منجر به خاموشی شبکه گردیده است در این زمینه راهکار‌های مختلفی از جمله مدیریت مصرف، تغییر ساعات اداری وهمچنین تامین ۲۰% انرژی‌های مصرفی سازمان‌های دولتی از انرژی‌های خورشیدی و... دردستور کار دولت قرار دارد.

بنا برهمین گزارش مشاور امور بانوان شرکت برق منطقه‌ای زنجان در این نشست از سه عملکرد ویژه و ابتکاری در صنعت آب و برق استان (فراخوان ایده برتر درخصوص مدیریت بهینه آب و برق، برگزاری سمینار زن، ریحانه هستی و مظهر جمال الهی و توزیع ۱۰۰ جلد کتاب مهدیه و لباس‌های سخنگو درخصوص چرایی حجاب ویژه دختران) خبر داد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار