کد خبر: ۳۳۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۷
رئیس کانون صنایع غذایی ایران گفت: صنایع غذایی باید از سیاست قطعی برق مستثنی شوند چرا که بخشی از مواد اولیه مورد استفاده در کالا‌های اساسی بر سر فرایند قطعی برق از بین می‌رود و واحد‌های تولیدی و صنعتی در مرحله ساخت با مشکل مواجه می‌شوند که در نتیجه آن کاهش کیفیت تولید و کاهش بهداشت در صنعت غذاست.

به گزارش برق نیوز،محمدرضا مرتضوی در ارتباط با تاثیر قطعی برق بر فعالیت واحد‌های صنعتی و تولیدی، اظهار کرد: تنها موضوعی که این روز‌ها می‌تواند بیش از هر مساله دیگری به فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی لطمه بزند قطعی برق است. باید ببینیم اگر مشکلاتی در تامین برق کشور وجود دارد و ناچار به قطعی برق هستیم در کدام یک از بخش‌ها آسیب کمتری به اقتصاد کشور زده می‌شود.

وی ادامه داد: مشکل واحد‌های تولیدی و صنعتی به اندازه کافی زیاد است و اگر سیاست قطعی برق برای واحد‌های تولیدی و صنعتی ادامه داشته باشد به طور حتم آسیب بیشتری به صنعت کشور زده می‌شود.

رئیس کانون صنایع غذایی ایران با بیان اینکه باید شبکه‌هایی که برق واحد‌های تولیدی و صنعتی را تامین می‌کنند شناسایی و مستثنی کرد، گفت: صنایع غذایی باید از سیاست قطعی برق مستثنی شوند چرا که امکان خراب شدن مواد اولیه صنعت غذا در اثر این اتفاق وجود دارد که لطمه بسیار سنگینی به اقتصاد واحد‌های تولیدی در این حوزه می‌زند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در استان تهران با صرفه جویی دو تا سه درصدی می‌توان به سمتی پیش رفت که برق هیچ یک از واحد‌های صنعتی و تولیدی قطع نشود، گفت: بیش از هر جای دیگری باید ادارات و سازمان‌های دولتی و منطقه‌ای در مصرف برق صرفه جویی کنند و حتی اگر در تامین برق مشکل داریم نباید برق واحد‌های تولیدی و صنعتی قطع شود.

وی ادامه داد: بخشی از مواد اولیه مورد استفاده در کالا‌های اساسی بر سر فرایند قطعی برق از بین می‌رود و واحد‌های تولیدی و صنعتی در مرحله ساخت با مشکل مواجه می‌شوند که در نتیجه آن کاهش کیفیت تولید و کاهش بهداشت در صنعت غذاست.

رئیس کانون صنایع غذایی ایران، افزود: مشکل اصلی در ساعات پیک مصرف برق است و اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم، با هشدار و فرهنگ سازی می‌توان موجب کاهش مصرف برق در بین ادارات و دستگاه‌های دولتی و نیز واحد‌های مسکونی شد. برنامه ریزی در مقوله قطعی برق بسیار مهم است و حتی اگر قطعی برق اجتناب ناپذیر است باید در مورد زمان قطع برق با واحد‌های تولیدی و صنعتی به توافق رسید چرا که فعالیت واحد‌های تولیدی در حوزه صنعت غذا، دارو و ریخته گری و نیز سایر واحد‌های تولیدی مشابه به دلیل مشکل به وجود آمده در مواد اولیه طی مرحله ساخت با مشکل از بین رفتن مواد اولیه روبرو می‌شوند.

 بر اساس تصمیم اخیر وزارت نیرو قطعی برق در نواحی مختلف و در زمان مشخص در دستور کار قرار گرفته و واحد‌های صنعتی و تولیدی نیز از این قضیه مستثنی نشده‌اند. در این بین، اما قطعی برق واحد‌های تولیدی و صنعتی که امکان از بین رفتن مواد اولیه آن‌ها طی مرحله ساخت وجود دارد بیش از هر مسئله دیگری واحد‌های مذکور را با مشکل مواجه کرده است، اتفاقی که شرایط را برای صاحبان صنایع بسیار سخت کرده و در زمان پیک مصرف که برق واحد‌های صنعتی و تولیدی قطع می‌شود، فعالیت آن‌ها متوقف شده و تولیدی صورت نمی‌گیرد علاوه بر این سلامت مواد اولیه تولید این صنایع را نیز با مشکل مواجه کرده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار