کد خبر: ۳۳۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۴ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل توانیر گفت: در سال جاری با افزایش روز‌های پرفشار به ۲۱ روز و رسیدن مصرف برق به حوالی ۵۷ هزار مگاوات رکورد جدیدی از مصرف برق کشور ثبت شد.با توجه به پیش بینی افزایش دما در سراسر کشور خاموشی‌های برق روند افزایشی نخواهد داشت.

به گزارش برق نیوز؛ آرش کردی مدیرعامل توانیر با حضور در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۱ با اشاره به رکورد زنی مصرف برق کشور در سال جاری اظهار کرد:روز‌های پرفشار در تابستان سال گذشته ۳ روز بود که میزان مصرف به حدود ۵۵ هزار مگاوات رسیده بود، در حالی که در سال جاری با افزایش روز‌های پرفشار به ۲۱ روز و رسیدن مصرف برق به حوالی ۵۷ هزار مگاوات رکورد جدیدی از مصرف برق کشور ثبت شد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به نقش سیتم‌های سرمایشی تصریح کرد:میزان مصرف انرژی کشور ۵.۶ درصد رشد داشته است و حدود ۱.۲ میلیارد کیلوات ساعت مصرف انرژی صورت گرفته که بخش عمده آن به سیستم‌های سرمایشی باز می‌گردد.

وی با اشاره به همکاری دولت برای مدیریت مصرف ابراز کرد:ازتمام ظرفیت‌ها در بخش مدیریت مصرف استفاده شده و سختگیری مناسبی نسبت به ادارات و سازمان دولتی صورت گرفته است و با توجه افزایش دما طی ده روز گذشته نیازمند به همکاری مشترکین خانگی و دولتی برای عبور از پیک مصرف هستیم.

به گفته وی؛ خاموشی‌های برق روند افزایشی نخواهد داشت که در این میان تقش مصرف کنندگان در تحقق این امر حیاتی است.

کردی با اشاره به کاهش منابع برقابی کشور تصریح کرد:با توجه به کاهش بارندگی و پایین آمدن ذخائر سد‌های خوزستان میزان تولید برقابی کشور ۵۰ درصد کاهش داشته که باعث کمبود برق در شبکه توزیع شده است.

مدیرعامل توانیر با اشاره به کاهش خاموشی‌های بدون برنامه ابراز کرد:تلاش‌هایی برای رفع مشکل خاموشی بدون برنامه صورت گرفته که به دلیل کمبود برق در شبکه توزیع و برخی از مشکلات فنی، برنامه ریزی را دچار مشکل کرده است.

کردی در پایان با اشاره به میزان تلفات برق در شبکه توزیع کشور گفت:در اواخر دهه ۸۰ میزان تلفات برق به ۱۷ درصد رسیده بود که با تلاش‌های صورت گرفته طی ۴ سال به حدود ۱۰.۶ درصد رسید و این روند کاهش تلفات ادامه خواهد داشت.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صنعت ورشکسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
0
واقعا وضعیت مدیریت در صنعت برق صفر است، نه برنامه ریزی خو بی دارید، نه اجرا و نه ارزیابی،
این نمی تونه پاسخ مردم باشه، یکی میگه منابع مالی نداریم، یکی میگه مقصر دولت قبل .....
واقعا همه مدیران ارشد فنی را بردارید، نه میدونه هزینه چیه نه سود،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
لطفا زحمات شبانه روزی کارگران تکنسین ها مهندسین..درین شرایط سخت گرمایی رو در بخش تولید انتقال توزیع ودیسپاچینگ نادیده نگیرین...قیمت پایین برق که انهم تقصیره کمیسون انرزی مجلس محترمه، باعث شده 60درصد مشترکین اسراف کنند وگرنه برق بمقدار کافی در مملکت موجوده..هر خانوار فقط یکعدد لامپ رو خاموش کنند 1000مگاوات درجا به تولید اضافه میشود..
صنعت ورشکسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
0
واقعا وضعیت مدیریت در صنعت برق صفر است، نه برنامه ریزی خو بی دارید، نه اجرا و نه ارزیابی،
این نمی تونه پاسخ مردم باشه، یکی میگه منابع مالی نداریم، یکی میگه مقصر دولت قبل .....
واقعا همه مدیران ارشد فنی را بردارید، نه میدونه هزینه چیه نه سود،
یک فنی را می گذارند معاون منابع انسانی توزیع تهران بزرگ سپس اینو می بزند زنجان برق منطقه ای ایشان خدای رانت بازی و باج دهی است ......
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار