کد خبر: ۳۳۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹:۵۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
تفاوت باتری یو پی اس و باتری اتومبیل چیست؟ و آیا میتوان از باتری خودرو برای ups استفاده کرد؟

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: اکثر باتری‌هایی که در ups استفاده میشوند مشابه باتری‌هایی هستند که دراتومبیل‌ها مورد استفاده قرارمیگیرند یعنی باتری‌های سربی –اسیدی ۱۲ ولت، اگرچه تفاوت‌های مهمی نیز وجود دارد.

 

تفاوت باتری UPS و باتری اتومبیل

 

-باتری‌های اتومبیل نیروی الکتریسیته را با استفاده از واکنش اسیدسولفوریک بر روی صفحات سربی که درمایع معلق است تولید میکنند، به همین دلیل به آن‌ها باتری‌های ” معلق درمایع” میگویند.

-این قبیل باتری‌ها برای استفاده در ups مناسب نیستند، زیرا این امکان وجود دارد که اسید ازمحفظه باتری به بیرون نشت کند وهمچنین هنگام شارژباتری ممکن است گازهیدروژن قابل اشتعال تولید شود که دریک محیط بسته میتواند خطرناک باشد.

-به همین خاطر، باتری‌های ups ازنوع مخصوصی هستند: باتری‌های سربی-اسیدی با دریچه تنظیم شده.
این باتری‌ها برای جلوگیری از هرگونه احتمال فرارهیدروژن یا نشتی اسید، کاملاً بسته شده اند. برای کاهش بیشتراحتمال نشتی، اسید با لایه‌هایی از نمد یا فیبر پوشانده شده است که آنرا سرجای خود نگاه دارد. این باتری‌ها مزایای بسیاری نسبت به باتری‌های سنتی معلق درمایع دارند ازجمله اینکه براحتی میتوان آن‌ها را درمسافت‌های طولانی حمل ونقل کرد، زیرا درمقابل نشتی محافظت شده اند درحالیکه باتری‌های سنتی معلق درمایع بعنوان یک ماده خطرناک و ریسک پذیردرنظرگرفته میشوند.

-تن‌ها نقطه منفی باتری‌های ups اینست که قیمت آن‌ها در ظرفیت‌های مشابه دو یا سه برابرازباتری‌های معمولی بیشتر است. تمام باتری‌ها برحسب ولتاژنامی (برحسب ولت) وظرفیتشان (برحسب آمپر- ساعت) طبقه بندی میشوند.

- یک آمپر- ساعت معرف مقدارانرژی لازم برای فراهم کردن یک آمپرجریان درزمان یک ساعت با ولتاژ معین میباشد. مقدارآمپر- ساعت بیشترمعرف ظرفیت بیشتر باتری میباشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار