کد خبر: ۳۳۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: در پی حادثه شکستن پره توربین فشار ضعیف واحد یک بخار ۴۴۰ مگاواتی این نیروگاه، کارکنان این نیروگاه کار ۴۵ روزه را ظرف مدت ۷ روز انجام دادند.

به گزارش برق نیوز، محسن نعمتی، مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا، درباره شکست پره توربین فشار ضعیف واحد یک بخاری این نیروگاه و اقدامات انجام شده برای ترمیم آن اظهار داشت: این حادثه در روز ۱۷ تیرماه ساعت ۲۱ شب رخ داد و به دلیل بالا رفتن ارتعاش یاتاقان ۳، به صورت پله‌ای توربین از مدار خارج شد.

وی در ادامه مطلب خود، افزود: پس از وقوع این حادثه، سریعاً اقدامات لازم برای ترمیم شکستگی از سوی متخصصان نیروگاه انجام شد.

نعمتی تصریح کرد: در حالت عادی و معمول برای چنین فعالیت‌­های تعمیراتی با احتساب دمای بسیار بالای توربین و زمان خنک­ کاری ۴۵ روز پیش‌­بینی می‌­شود.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا اضافه کرد: به‌دلیل شرایط زمانی و نیاز شدید شبکه برق برای تأمین برق مورد نیاز کشور، همکاران ما جهادگونه و با دل و جان کار کردند و توانستند این تعمیرات را با توانمندی، سعه صدر و همت بالای خود و با استفاده از شیو‌ه ­های ابتکاری در مدت ۷ روز به سرانجام برسانند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا به‌عنوان یکی از نیروگاه‌های استراتژیک کشور به‌شمار می‌رود که در ساحل دریای خزر و در ۲۲ کیلومتری شمال شهرستان نکا واقع دراستان مازندران قراردارد. این نیروگاه دارای ۴ واحد ۴۴۰ مگاواتی بخار و یک بلوک سیکل ترکیبی متشکل از ۲ واحد ۱۳۶ مگاواتی گازی و یک واحد ۱۶۰ مگاواتی بخار و دو واحد توربین انبساطی به قدرت ۴.۹ مگاوات است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار