کد خبر: ۳۳۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تولید برق در کشور طبق برنامه ریزی جلو نرفته است،دولت در این مسئله باید سرمایه گذاری صورت انجام می داد که این اتفاق صورت نگرفت و به همین خاطر هر روز شاهد قطعی برق در کشور هستیم.

به گزارش برق نیوز، اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  به قطعی‌های اخیر برق در کشور اشاره کرد و گفت: دولت باید برای تامین برق مورد نیاز کشور سرمایه گذاری انجام می‌داد، اما متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت و به همین خاطر هر روز شاهد قطعی برق در کشور هستیم.

وی عنوان داشت: تولید برق در کشور طبق برنامه ریزی جلو نرفته است، تولید برق می‌بایست طبق برنامه تعیین شده جلو می‌رفت؛ در این مسئله باید سرمایه گذاری صورت می‌گرفت که انجام نگرفته است و به همین خاطر هر روز شاهد قطعی برق در کشور هستیم.

صادرات برق نداریم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه هم اکنون صادرات برق نداریم، خاطرنشان کرد: به ترکیه و به خصوص عراق صادرات برق انجام می‌گرفت، اما با توجه به این که خودمان نیاز داشتیم صادرات برق به عراق را قطع کردیم و از طرفی هم از کشور‌های ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان برق وارد می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته از این کشور‌ها به میزان ۸۰۰ مگاوات برق وارد می‌شود که مقدار زیادی نیست.

قره خانی به انعقاد قراردادی مبنی بر کاهش سوخت‌های فسیلی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از مسئله قطعی برق به دلیل کاهش بارندگی و بخشی دیگری هم به دلیل کمبود برق می‌باشد.

وی ادامه داد: با گرم شدن هوا مصرف برق در کشور بالا می‌رود و مردم از وسایل خنک کننده استفاده می‌کنند به گونه‌ای که حتی مناطق معتدل و یا روستا‌ها هم استفاده کننده از این وسایل خنک کننده هستند.

واردات یکی از راه حل‌های قطعی برق است

قره خانی با اشاره به پیشنهادات مجلس برای جلوگیری از قطع برق، ابراز داشت: واردات برق یک راه حل می‌باشد، اما باید برقی در اطراف کشور باشد تا بتوانیم وارد کنیم، ظرفیت کشور‌های اطراف بالا نیست که بخواهیم واردات برق را داشته باشیم.

وی افزود: بایستی درحال حاضر در کوتاه مدت به سراغ انرژی‌های تجدیدپذیر برویم، چون از زمانی که یک نیروگاه کوچک شروع به ساخت شود تا زمان بهره برداری بین شش ماه تا یک سال طول می‌کشد که می‌توانیم برای سال آینده مشکل قطعی را مرتفع کنیم.

قره خانی با اشاره به اینکه حدود پنج هزار مگاوات تولید برق ایران از نیروگاه‌های برق آبی است، خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان نیاز و مصرف برق در کشور بیشتر از میزان تولید برق می‌باشد که کمبود بارندگی این مسئله را بیشتر کرده است.

اتمام پروژه‌های سیکل ترکیبی برای جلوگیری از قطعی برق

این نماینده مجلس گفت: باید به سراغ پروژه‌های سیکل ترکیبی که نیمه تمام مانده است برویم و آن‌ها را تکمیل کنیم البته این اقدامات نیازمند سرمایه بسیاری می‌باشد که وزارت نیرو توان این سرمایه گذاری را ندارد و باید بخش خصوصی وارد شود.

وی اضافه کرد: اجرای این راه حل‌ها و پیشنهادات برای سال آینده می‌باشد، اما برای امسال باید مردم هم پای کار بیایند و در مصرف برق مدیریت داشته باشند تا شاهد کاهش مصرف باشیم.

قره خانی تاکید کرد: می‌توانیم سیستم کنتر‌های برق را هوشمند کنیم تا شهروندانی که در زمان پیک مصرف بالایی دارند و به اخطار‌ها توجه نمی‌کنند را بدون مراجعه قطع کنیم و همچنین طرح‌های تشویقی برای مشترکین کم مصرف قرار دهیم.
 
منبع:598
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار