کد خبر: ۳۳۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در کمیسیون مشترک حمایت از تولید ملی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از بخش خصوصی و اتاق بازرگانی گفت:برای سال آینده فرصت زیادی نداریم و توجیهی هم برای کمبود برق در سال آینده وجود ندارد بنابراین باید همه کمک کنیم و منابع مالی مورد نیاز برای تامین برق پیک تابستان آینده تامین شود.

به گزارش برق نیوز؛ ­­ همایون حائری در کمیسیون مشترک حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ و کمیسیون صنایع که­ امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از بخش خصوصی و اتاق بازرگانی که­ ­به بررسی مشکلات تامین برق مورد نیاز واحد‌های صنعتی پرداختند، افزود: برای سال آینده فرصت زیادی نداریم و توجیهی هم برای کمبود برق در سال آینده وجود ندارد بنابراین باید همه کمک کنیم و منابع مالی مورد نیاز برای تامین برق پیک تابستان آینده تامین شود.
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: اگر مشکل نقدینگی برطرف شود تا سال آینده ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید به مدار می‌آید.

وی گفت: منابع مالی فعلی جوابگوی نیاز صنعت برق نیست و این صنعت مدیون بخش خصوصی است و پولی که به آن‌ها می‌دهیم در حد بودجه جاری آنهاست.

حائری افزود: نیروگاه‌های حرارتی با ضریب ۹۹ و ۸ دهم درصد در مدار قرار دارد که این ضریب آمادگی در هیچ کشوری نیست، اما برای سال آینده باید برنامه ریزی کنیم و مشکلات تامین برق شهرک‌های صنعتی را با کمک نمایندگان برطرف کنیم.

وی درباره اتلاف برق در شبکه سراسری گفت: اتلاف برق شبکه سراسری در ۵ سال گذشته ۱۵ درصد بود درحالیکه الان به حدود ۱۰ و ۷ دهم درصد رسیده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در زمینه خاموشی‌های اعمال شده در شهرک‌های صنعتی استان‌های کشور نیز افزود: خاموشی‌ها در تهران هم اعمال شده است.

حائری ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف برق را باید جدی بگیریم و به موضوع مشترکان پرمصرف از اول مهر نگاه جدی داشته باشیم.

مدیر عامل نیروگاه‌های حرارتی کشور نیز در این جلسه به کمبود منابع مالی برای سرمایه گذاری دولت در بخش نیروگاه‌های حرارتی اشاره کرد و گفت: کل درآمد صنعت برق از محل فروش برق سالانه ۱۶ هزار میلیارد تومان است درحالیکه این میزان باید در نگهداری نیروگاه‌ها و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان هزینه شود و سالانه برای توسعه نیروگاه‌های حرارتی ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

محسن طرزطلب افزود: برنامه ریزی شده با تامین منابع مالی، ​­در بخش تولید سال آینده مشکلی نداشته باشیم و با خاموشی‌های کمتری مواجه شویم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تلاش کنیم سال آینده خاموشی نداشته باشیم و فرهنگ سازی برای شیوه مصرف برق در ساعت‌های پیک را در پیش گیریم.

اکبریان افزود: افزایش قیمت برق مشترکان پرمصرف براساس تبصره ۸ قانون رفع موانع، ​ باید اجرا شود و از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در صنعت برق حمایت لازم انجام شود و خرید تضمینی برق از بخش خصوصی جزء الزامات کمک به این صنعت است.

وی پیشنهاد تشکیل کارگروه الگوی مصرف با همکاری کمیسیون انرژی و صنایع به همت دو وزارتخانه نیرو و صنعت، معدن و تجارت را مطرح کرد و گفت: این کمیسیون باید پیگیر مواردی مانند اصلاح الگوی مصرف شود.

اکبریان ادامه داد: وزارت نیرو برای کاهش تلفات در شبکه باید تلاش بیشتری کند و برق شهرک‌های صنعتی را تا جایی که ممکن است از شبکه سراسری جدا کند تا در زمان اعمال خاموشی‌ها به بخش صنعتی به سایر کسبه آسیب وارد نشود.

فولادگر رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز به حمایت از ساخت نیروگاه‌های پراکنده اشاره کرد و گفت: ساخت نیروگاه‌های پراکنده در شهرک‌های صنعتی موجب می‌شود نیاز این شهرک‌ها به برق شبکه سراسری کاهش یابد و شهرک‌های صنعتی دچار خسارت‌های فعلی ناشی از خاموشی‌های اعلام نشده نشود.
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
اگر اقای کردی باشه مدیرعامل توانیر بازم مشکل بیشتر میشه
اقتصاددان برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
اگر شما 5000مگاوات هم بسازید درین یکسال، مادامی که قیمت برق کیلواتی 70تومن باشد نمیتونین جلوی خاموشی رو بگیرین...حداقل قیمت برق 200تومنه ...یعنی یکیلوات برق باندازه یک کبریت که قیمتش دویست تومنه ارزش نداره؟؟!!؟/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
جناب حايري ،كمي منطق و انصاف را در بيان افكار خود رعايت فرماييد.
1-انصافا نيروگاهها با ضريب 99/8 درصد در مدارقرار دارند؟
2-چطور ميشود وقتي ميخواهيد از خودتان بگوييد ضريب امادگي نيروگاهها و شما در دنيا همتا نداريد؟ ولي وقتي از مشتركين و مصرف برق از شماها سوال ميشود ، جواب شما اين است : مشتركين بد مصرف ميكنند ، مصرف برق مردم ايران در دنيا از همه بيشتر است. چرا ؟
جناب حايري ، اعتبار و اعتماد با سالها رنج بدست ميايد ولي با يك رفتار و يك كلام از بين ميرود.كمي و يا خيلي بيشتر احتياط كنيد.همه ي مردم عقل دارند و عقل يكي از منابع فقه است . مردم در زندگي عقلايي رفتار ميكنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
شركت برق منطقه اي باختر سالها در ارزيابي هاي توانير و وزارت نيرو در شاخ هاي مديريت بار و مصرف و بهره برداري و برنامه ريزي و مالي و بازار برق رتبه هاي اول تا سوم را بدست اورده بود ولي متاسفانه در بخش حراست و فرهنگي و ديني علي الرغم تلاش ، رتبه اي را نتوانسته بود بدست بياورد . با انتصاب جناب شبيهي به مدير عاملي برق باختر ارزوهاي ديرين برق باختر جامع عمل پوشيده شد. ايشان در تلاش چهار ساله ي خود در سال دوم با سيستم مونيتورينگ ،حراست شركت را به وزارت نيرو معرفي و رتبه اول را بدست اورد . ايشان از پا ننشستند و با تلاش مجدانه بالاخره امسال رتبه نخست ارزيابي فرهنگي و ديني وزارت نيرو را به شركت اوردندو كلكسيون افتخارات شركت و خودش را كامل نمود. جناب شبيهي براي بدست اوردن اين افتخارات در چهار سال مديريت خود تغييرات بنيادي بسياري در سطح معاونت ها و مديران شركت ايجاد نمود. هر چند كه بعضي ها از اين تغييرات ،نگران اينده مديريت تخصصي شبكه برق و تخصص كارشناسي مالي و اداري شركت هستند ولي مهم اين است كه ايشان مدير عامل هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
"نیروگاه‌های حرارتی با ضریب بالای 99 درصد در مدار قرار دارد که این ضریب آمادگی در هیچ کشوری نیست"
ایول ... اروپا بیاد نیروگاه داری یاد بگیره.تورو خدا لااقل آمار رو اینقدر حبابی نکنین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
1
اگر بخواهند نیروگاههای حرارتی بزرگ دوباره به وضع دو سال قبل خود برگردند باید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی منحل شده و دوباره نیروگاههای بزرگ زیر نظر توانیر باشند و انها را از نظر مالی شارژ کنند چون از زمان شکل گیری شرکت برق حرارتی نیرگاههای حرارتی بزرگ رو به نابودی رفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
اينكه فرموده اند اقاي شبيهي در امور فرهنگي و ديني و حراستي امتياز اورده اند كار خوبي است ولي وظيفه مديرعامل بر اساس برنامه هاي توانير و اساسنامه شركت است. اصلي ترين وظيفه مدير عامل برق منطقه ايي و اقاي شبيهي انتقال برق توليد شده به مشتركين و شبكه توزيع با كمترين هزينه ، كمترين تلفات و كمترين خاموشي است اگر اين وظيفه و مسوليت بخوبي انجام شود يعني اين مدير در انجام وظيفه موفق بوده است.
در شرايط تخصصي احراز مدير عاملي شركت ها توانايي هادر حوزه هاي فني، اداره امور پرسنلي،شم اقتصادي و كار افريني و هر انچكه توانايي اداره شركت باشد سنجيده ميشود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار