کد خبر: ۳۳۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: ۴۵۰ هزار مشترک ما بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوات در ساعت به صورت ماهانه برق مصرف می‌کنند و قبض آن‌ها به صورت متوسط ۱۶ هزار تومان است، یعنی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم در حد الگو برق مصرف می‌کنند.
به گزارش برق نیوز، محمدحسن متولی‌زاده در برنامه تلویزیونی اشاره در خصوص دستاورد‌های برق نسبت به اوایل انقلاب اظهار کرد: جمعیت استان ما از ابتدای انقلاب حدود ۲.۵ برابر شده و طی این مدت مصرف برق ۲۵ برابر شده است. این امر حکایت از این دارد که برق توانسته در اقصی نقاط استان در بخش‌های تولید، خدمات، صنعت و کشاورزی توسعه پیدا کند و سبب رفاه عمومی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱.۵ میلیارد نفر از ساکنین کره زمین یعنی ۲۰ درصد جمعیت دنیا از نعمت برق بی‌بهره‌اند، اما در ایران به برکت انقلاب اسلامی پوشش برق‌رسانی ما ۱۰۰ درصد و در استان خراسان رضوی هیچ روستایی بدون برق نداریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان افزود: در طی همین مدت در خراسان رضوی بیش از ۸۰ هزار کیلومتر شبکه‌ها و خطوط انتقال در بین شهر‌ها احداث شده یعنی ۲ برابر دور کره زمین خطوط انتقال داریم که این موارد به صورت ۲۴ ساعته باید آماده باشند و به مردم سرویس دهند.

متولی‌زاده با بیان اینکه یکی از خصوصیات برق این است که قابل ذخیره‌سازی نیست، عنوان کرد: لذا زمانی یک فرد اراده می‌کند که کلید برق منزل خود را بزند ما باید برق را در نیروگاه‌ها تولید کنیم و با سرعت نور (۳۰۰ هزار کیلومتر در ثانیه) آن را انتقال بدهیم تا دستگاه شما روشن شود که این امر به صورت ۲۴ ساعت و تمام وقت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان ما در تولید برق مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید نیروگاه‌های ما در استان فراتر از مصرف است. یکی از نقاط قوتی که ما در این مدت زمانی شاهد بودیم این است که قبل از انقلاب شبکه‌های ۲۰ کیلو ولت ما را خارجی‌ها احداث می‌کردند اکنون نه تنها شبکه‌های برق بلکه نیروگاه‌های ما در ایران ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان  با بیان اینکه صنعت‌گران ما بیش از ۹۷ درصد کل نیاز‌های صنعت برق را در داخل ایران تولید می‌کنند، تصریح کرد: از بابت تولید و از نظر شبکه‌های برق از وضعیت مطلوبی برخورداریم. در این شرایط اخیر بیش از ۵۰۰ مگاوات به شبکه سراسری، برق را منتقل کردیم و ما با ۴ استان مجاور خود ارتباط داریم، علاوه براین موارد با افغانستان و ترکمنستان نیز به صورت خاص ارتباط برقرار کرده‌ایم.

متولی‌زاده با بیان اینکه صنعت برق در سالیان اخیر توانسته برق با کیفیتی را برای مردم عرضه کند و امروزه نیز شاهد وابستگی بیش از پیش مردم به برق هستیم، تاکید کرد:، اما در سال اخیر شاهد خشکسالی بودیم، حدود ۱۱ هزار مگاوات از نیروگاه‌های کشور برق آبی هستند و این نیروگاه‌ها عمدتا وظیفه تامین برق در تابستان را برعهده دارند، اما به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی، آب پشت سد‌ها به شدت کاهش پیدا کرد. زمانی که آب ذخیره شده پشت سد‌ها کاهش پیدا کرد، علاوه براینکه انرژی کمتری را تولید می‌کند با یک حجم ثابت آب نیز میزان قدرت کمتری نیز تولید می‌شود.

وی گفت: با اعلام استانداری خراسان رضوی برای کاهش ساعات کاری در ادارات به صورت متوسط بیش از ۵۰ مگاوات مصرف ما در این ساعات کاهش پیدا کرد، همچنین مدیریت مصرف در ادارات نیز باید به صورتی رعایت شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان  بیان کرد: ما در ایران برق را به ارزان‌ترین شکل ممکن به مردم عرضه می‌کنیم، با این وجود همکاران ما تلاش بسیاری می‌کنند تا همواره صنعت برق را پایدار نگه دارند.

متولی‌زاده اضافه کرد: در این بازه زمانی برای مصرف بهینه برق صنایع و کشاورزی کمک شایانی به ما کرده‌اند، مردم هم در این امر ما را به خوبی یاری کردند.

وی اظهار کرد: در شهر مشهد حدود ۲۵۰ هزار مشترک وجود دارد و مشترکین خانگی ما در ۷ پله مصرف تقسیم می‌شوند، ۲۵۰ هزار مشترک در پله اول قرار دارند که صفر تا ۱۰۰ کیلو وات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند و قبض آن‌ها ماهانه حدود ۵۵۰۰ تومان می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان  عنوان کرد: همچنین ۴۵۰ هزار مشترک ما بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوات در ساعت به صورت ماهانه برق مصرف می‌کنند و قبض آن‌ها به صورت متوسط ۱۶ هزار تومان است، یعنی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم در حد الگو مصرف می‌کنند.

متولی‌زاده خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار مشترک در شهر مشهد بیش از ۶۰۰ کیلو وات در ساعت به صورت ماهانه برق مصرف می‌کنند، ۱۸ برابر از پله اول و ۶ برابر بیشتر از پله دوم مصرف دارند و عمدتا صحبت ما با این قشر است و خواهشمندیم به آموزش‌ها و روش‌های بهینه مصرف بیشتر توجه کنند.
 
منبع: قدس انلاین
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار