کد خبر: ۳۳۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه حدود یکهزار و ۱۵۸ روستا به صورت بازفروش تأمین برق می‌شوند، گفت: برای تکخوانی کردن لوازم اندازه گیری روستا‌های استان ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.
به گزارش برق نیوز ، هیوا لهونیان در نشست هم اندیشی مدیران عامل صنعت آب و برق با مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: ظرفیت کنونی تولید برق در استان نزدیک به یکهزار مگاوات است و با توجه به برنامه‌های در دست اقدام برای احداث نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سد آزاد و برنامه احداث یک نیروگاه جدید در سروآباد، از طریق فاینانس و با مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تولید برق در آینده نزدیک به حدود ۲ هزار مگاوات می‌رسد که ۴ برابر مصرف استان در زمان پیک است و ظرفیت خوبی برای صادرات به کشور‌های همسایه فراهم می‌کند.

وی گفت: موضوع صادرات برق در شرایط فعلی کشور بسیار می‌تواند مفید باشد و منابع ارزی زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد و از این رو باید استراتژی کشور کاهش مصارف غیر ضروری و افزایش صادرات برق باشد، زیرا در کنار صادرات برق می‌توان با صدور خدمات مهندسی برای بسیاری از جوانان کشور نیز شغل‌های پایدار و مناسب ایجاد کرد.

لهونیان با بیان اینکه ۱۶ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط در استان وجود دارد، گفت: در همین رابطه امکان تأمین نیروی برق برای متقاضیان تقریبا در تمامی نقاط استان فراهم است.

به گفته وی حدود ۴/۰ درصد مشترکین استان در بخش صنعتی هستند و حدود ۹ درصد انرژی برق استان را مصرف می‌کنند بخش کشاوزی نیز با حدود ۵/۱ درصد تعداد مشترکین حدود۲۶ درصد ازمصرف انرژی استان رابه خود اختصاص می‌دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه هر سال نسبت درآمد به نیاز به اصلاح و توسعه شبکه کمتر از ۵۰ درصد است، اظهار داشت: متاسفانه از محل اعتبارات استانی هم بودجه آنچنانی به شرکت برق تخصیص داده نمی‌شود و مسئولین و سرمایه گذاران استانی هم انتظار دارند برق مورد نیاز طرح‌های جدید به صورت رایگان یا با تخفیف تأمین شود که منطقی نیست و هزینه‌های زیادی را به شرکت توزیع تحمیل می‌کند.

لهونیان تأکید کرد: از مجموع یکهزار و ۶۸۹ روستای برقدار استان حدود یکهزار و ۱۵۸ روستا به صورت بازفروش تأمین برق می‌شوند که تلاش این شرکت شتاب بخشیدن به بحث اصلاح شبکه و تکخوانی است، براساس برآورد انجام شده، جهت تکخوانی کردن لوازم اندازه گیری این روستا‌ها حداقل ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است و طی جلساتی که با حضور استاندار محترم در دفتر معاون محترم وزیر نیرو برگزار شد، مقرر شد در قالب طرح مشارکت استان و توانیر طی ۵ سال اعتبارات جهشی به شرکت توزیع برق استان واگذار شود.
منبع: ایلنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار