کد خبر: ۳۳۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت:در نیروگاه حرارتی بندرعباس پروژه‌های بهینه سازی و اقدامات متعددی با اهداف حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی انجام شده است. همچنین جهت افزایش راندمان و کاهش مصرف آب و سوخت اقداماتی در نیروگاه به صورت مستمرانجام می‌شود.

به گزارش برق نیوز، حجت اسدی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در خصوص میزان تولید انرژی برق در این نیروگاه گفت: به یاری خداوند متعال و همت کارکنان این نیروگاه از ابتدای سال جاری با کاهش قابل توجه ضریب خروج اضطراری مولد‌ها و در راستای تعمیرات اساسی صورت گرفته شده بر ۴ واحد بخار این نیروگاه میزان تولید انرژی برق از مرز دو میلیون مگاوات ساعت گذشته است و این امر سبب گردیده تا نیروگاه در جذب بار راکتیو سلفی شبکه جنوب شرق و بالطبع تصحیح ولتاژ منطقه مشارکت حداکثری داشته باشد.

وی با اشاره به اتمام تعمیرات اساسی واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۴ نیروگاه بندرعباس که از مهمترین و پیچیده‌ترین اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر این شرکت می‌باشد افزود: با اتمام تعمیرات زمستانه و بهاره واحد ۴ نیروگاه بندرعباس و راه اندازی این واحد قبل از شروع فصل تابستان با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی منطقه، نیروگاه بندرعباس با ۴ واحد تولیدی خود و دو واحد گازی وارد چرخه تولید در تابستان شد.

اسدی در این خصوص گفت: اورهال واحد چهار نیروگاه بندرعباس یکی از سخت‌ترین تعمیرات در سال‌های اخیر بوده، که خوشبختانه در درجه اول با همت کارکنان این نیروگاه و همچنین استفاده از چند شرکت پیمانکار داخلی و همگام شدن با اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با موفقیت به پایان رسید و در آستانه تابستان این واحد ۳۲۰ مگاواتی با حداکثر ظرفیت تولیدی خود و با کمترین مشکل پس از این تعمیرات به شبکه سراسری برق کشور پارالل گردید.

وی با اشاره به طولانی بودن زمان این دوره از تعمیرات افزود: یکی از عمده دلایل طولانی شدن این دوره از تعمیرات صدمه دیدن توربین فشار ضعیف این واحد بود که با توجه به شرایط ویژه کنونی، خرید و تعویض آن مدت زمان زیادی را به دنبال داشت وی اذعان داشت هر چند وجود چنین مشکلی سبب بیشتر شدن زمان خروج این واحد شد، اما تعویض این قطعه مهم به عنوان یک کار اساسی و اطمینان بخش در تولید از مزایای مهمی برخوردار استکه هم اکنون با تولید حداکثری این واحد شاهد نتایج ثمر بخش آن در تولید تابستان هستیم.

اسدی اقدامات عمده نیروگاه بندرعباس در راستای حفظ محیط زیست را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه صنعتی دانست و گفت: این شرکت از جمله دستگاه‌های های پیشرو دراجرای طرح‌های زیست محیطی، توسعه فضای سبز وحفظ ساحل است. عملکرد این شرکت در اجرای طرح‌های مختلف توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست منجر به موفقیت این شرکت در جشنواره‌های متعدد که می‌توان به چهارمین جشنواره زیباترین و مناسب‌ترین فضای سبز شهری بندرعباس اشاره کرد که دربخش فضای سبز شرکت‌های صنعتی موفق به کسب رتبه دوم با اهدای سه ستاره برنز و در بخش شهرک‌های مسکونی موفق به کسب رتبه سوم گردید.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان خاطرنشان کرد: نیروگاه حرارتی بندرعباس توجه ویژه‌ای به حفظ محیط زسیت دارد که به منظور کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در بخش هوا، آب، پساب در سال‌های گذشته اقدام به ساخت سیستم‌های تصفیه پساب، سیستم جمع آوری آب بلودان واحد‌های بخار جهت آبیاری فضای سبزنمود، همچنین برای رفع و کاهش آلودگی‌های خود سالانه اقدام به تعویض بسکت ها، شتشوی لانگستروم، شتشوی کندانسور، عایق کاری بدنه داکت خروجی و بویلر جهت کاهش اتلاف انرژی، بازسازی دمپر‌های هوا جهت بهبود شرایط احتراق بویلر شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: درسال‌های گذشته نیروگاه بندرعباس به دلایل مختلف مجبور به استفاده از سوخت مازوت شد که صدمات زیادی به واحد‌ها تحمیل کرد و هزینه‌ها را در بخش‌های مختلف از جمله تعمیرات و نگهداری واحد‌ها و تصفیه و کنترل پساب‌ها بالا برد. اسدی اظهارداشت: طی دو سال گذشته این نیروگاه اقدام به استفاده بیشتر از سوخت گاز نمود و در حال حاضر ۷۰ % گاز و ۳۰ %مازوت مصرف می‌نماید، ولی همان طور که مطلع هستید احتراق کامل در بویلر در زمان استفاده از سوخت دو گانه بسیار سخت است و این امکان همیشه وجود دارد که میزان آلاینده‌ها افزایش یابد بنابراین جهت بهتر شدن برای این شرایط استفاده کامل از سوخت گاز ضروری است.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان اضافه کرد:با توجه به نیاز روزانه ۷ میلیون متر مکعب گاز برای پایدار ماندن واحد‌ها در صورت تامین این مقدار سوخت توسط شرکت گاز استان آلایندگی به میزان زیادی کاهش می‌یابد، که امیدواریم مدیران شرکت گاز استان هرمزگان تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه بندرعباس را در اولویت قراردهند تا دغدغه مردم و مسوولان در زمینه آلودگی محیط زیست منطقه برطرف شود. در حال حاضر این نیروگاه تمامی جنبه‌های زیست محیطی خود را شناسایی نموده است و نسبت به پایش و کنترل تمامی فعالیت‌های شناسایی شده که پیامد‌های زیست محیطی را در پی دارند اقدام نموده است.

وی افزود: در نیروگاه حرارتی بندرعباس پروژه‌های بهینه سازی و اقدامات متعددی با اهداف حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی انجام شده است. همچنین جهت افزایش راندمان و کاهش مصرف آب و سوخت اقداماتی در نیروگاه به صورت مستمرانجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان اظهارداشت: در زمینه مدیریت پسماند‌ها در نیروگاه حرارتی بندرعباس با هدف کاهش ضایعات و مدیریت پسماند‌ها بویژه پسماند‌های خطرناک این شرکت اقداماتی در جهت شناسایی و طبقه بندی کلیه زائدات تولیدی انجام داده است. به گفته اسدی نیروگاه حرارتی بندرعباس به منظور جلوگیری از انتقال صوت به خارج از محوطه نسبت به عایق کاری انواع لوله‌های انتقال آب و سوخت خود اقدام نموده است.

وی گسترش فضای سبزرا یکی از اصول اساسی نیروگاه برای کاهش اثرات زیست محیطی عنوان کرد و گفت:: نیروگاه بندرعباس در راستای گسترش فضای سبز و بهبود کیفیت فضای سبز خود اقدام به کاشت درختان بومی نموده است و در سال گذشته موفق به دریافت لوح تقدیر شد.
 
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، یکی از فعالیت‌های بسیارمهم در سال ۹۶ را پروژه جمع آوری و امحا ترانس‌های اسکارل اعلام کرد که برای نخستین بار در این نیروگاه انجام شد. وی هدف از انجام این پروژه را امحا و بی خطر سازی روغن و ترانس‌ها و تجهیزات آلوده به آسکارل و جمع آوری تمامی ترانس‌های آلوده از سطح نیروگاه و جایگزینی با ترانس‌های جدید عنوان کرد.

اسدی با اشاره به وجود خشکسالی‌های اخیر و شرایط ویژه بحرانی آب در کشور و بخصوص استان هرمزگان گفت:: با وجود نیاز مبرم واحد‌های بخار نیروگاه بندرعباس به آب خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به صرفه جویی ۵/ ۲ درصدی آب نسبت به سال گذشته شده ایم به گونه‌ای که واحد‌های آبشیرین کن از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۳۵۳ هزارو ۷۸۴ متر مکعب تولید آب مقطر داشته است و میزان مصرف و صرفه جویی آن به میزان دو و نیم درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در حال حاضرضریب آمادگی تولید واحد‌های بخار نیروگاه بندرعباس را بیش از ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: با انجام تعمیرات اساسی و سه تعمیرات دوره‌ای انجام شده بر روی واحد‌های بخار تولید لحظه‌ای این واحد‌ها به مرز هزار مگاوات رسیده است و از نتایج ثمر بخش آن کاهش ضریب خروج اضطراری و تولید مستمر و پایدار واحد‌ها می‌باشد.

وی عملکرد این واحد‌ها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار خوب ارزیابی نمود.

اسدی در خصوص برنامه‌ها و اقدامات انجام گرفته در زمان پیک مصرف برق گفت:: از جمله برنامه‌های این واحد صنعتی برای قرار گرفتن در پیک مصرف برق پایدار نگه داشتن ظرفیت تولید در روز‌های گرم سال است که کمک شایانی به شبکه سراسری برق خواهد نمود.

اسدی در پایان با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: از جمله برنامه‌های پیش روی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در پاییز امسال می‌توان به سه تعمیرات بیست روزه بر روی واحد‌های ۲ و ۳ و ۴ اشاره کرد که کمک شایانی در بهبود ظرفیت تولید آن‌ها خواهد نمود همچنین تعمیرات اساسی واحد یک نیروگاه بندرعباس را نیز از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال جاری عنوان کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار