کد خبر: ۳۳۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی با بیان اینکه بسیاری از مشترکان برق خانگی در استان به علت ناتوانی در تامین تسهیلات بانکی و تهیه وثایق بانکی از خرید و نصب پنل‌های خورشیدی انصراف داده اند، گفت: این شرکت با بانک‌های استان وارد مذاکره شد که در همین راستا سه بانک با پذیرش قرارداد خرید تضمینی برق از پنل‌های خورشیدی بجای وثیقه موافقت کردند.

به گزارش برق نیوز،علیرضا صبوری،  با تشویق و دعوت از مشترکان برق استان به نصب و استفاده از پنل‌های خورشیدی برای مدیریت مصرف برق و حتی ایجاد فرصت درآمدزایی و اشتغالزایی اظهار کرد: در همین راستا، تاکنون ۳۰ متقاضی از مشترکان برق خانگی روستایی استان به نصب پنل‌های خورشیدی اقدام کرده اند.

صبوری افزود: ۳۰۰ مددجوی کمیته امداد استان نیز تا پایان سال جاری به نصب پنل خورشیدی اقدام خواهند کرد.

با این وجود، وی اعلام کرد: بسیاری از مشترکان خانگی شرکت برق استان برای خرید و نصب پنل‌های خورشیدی بر بام منازل خود به شرکت توزیع برق استان تقاضا ارائه داده اند، اما به این علت که نتوانسته اند تسهیلات بانکی دریافت کنند از خرید پنل انصراف دادند.

وی تامین تسهیلات بانکی و ارائه وثیقه بانکی برای خرید پنل‌های خورشیدی را از علل اصلی انصراف مشترکان خانگی از خرید پنل‌های خورشیدی عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در ادامه اعلام کرد: شرکت توزیع برق استان نیز با توجه به این موضوع، با بانک‌های استان وارد مذاکره شد تا گره تامین تسهیلات و وثیقه بانکی برای خرید پنل خورشیدی حل شود.

افزود: در همین راستا سه بانک در استان اعلام آمادگی کردند که قرارداد خرید تضمینی برق متقاضیان را به عنوان وثیقه بانکی بپذیرند.

وی همچنین به ادارات نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت تمامی ادارات موظف شده اند که ۲۰ درصد از برق مصرفی خود را از محل انرژی‌های تجدید پذیر تامین کنند.

صبوری گفت: تاکنون حداقل ۱۰ اداره کل نسبت به این موضوع اقدام کرده اند و پنل خورشیدی در ساختمان اداری خود نصب کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: ۲۰ اداره دیگر نیز درخواست نصب پنل خورشیدی در ساختمان اداره خود را به شرکت توزیع برق استان ارائه داده اند.

وی یادآور شد: درصورتیکه سایر ادارات به موقع اقدام نکنند، بهای برق برای آنان از یکم مهر ماه امسال با چهار برابر قیمت تعرفه مصرفی برق محاسبه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی درباره بخش صنعت نیز اظهار کرد: هیچ واحد صنعتی درباره نصب پنل خورشیدی در محل کارگاه‌های خود اقدامی نکرده اند.

با این وجود، وی خاطر نشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان درصدد برآمده است تا به نصب پنل‌های خورشیدی در محل شهرک‌های صنعتی استان به میزان تولید ۲۵ کیلو وات برق اقدام کند.

صبوری به مشترکان برق بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون با ۸۵۰ مشترک برق بخش کشاورزی استان مبادله موافقت نامه انجام شد که آنان در ساعات پیک مصرف (۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر) برق چاه‌های آب خود را خاموش کنند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار