کد خبر: ۳۳۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
در این مقاله ۵ روش جالب برای شارژ گوشی معرفی می شود که طی آن‌ها نیازی به برق نداشته باشید.

به گزارش برق نیوز، یکی از دلهره آور‌ترین اعلان‌هایی که در گوشی‌های تلفن همراه می‌بینیم، پیام مربوط به اتمام شارژ گوشی است، به اعتراف همه این اتفاق اغلب در طول روز زمانی می‌افتد که نیاز مبرم به گوشی داریم و در اوج شلوغی کارهایمان است،در این مقاله با ۵ روش جالب برای شارژ گوشی بدون اتصال به برق را با هم مرور می‌کنیم!

شارژ گوشی با صدا

اگر اولین عکس العمل شما بعد از دیدن اتمام شارژ باتری گوشیتان یک جیغ بلند باشد، بدانید بزودی همین ری اکشن می‌تواند مشکل شما را مرتفع کند و عملیات شارژ گوشی بدون اتصال به برق را بر عهده بگیرد!

دانشمندان دانشگاه Sungkyunkwan از کره جنوبی ایده جالبی به خرج داده اند و دستگاهی ساخته اند که توانایی تبدیل صدا به برق را دارد و خواهد توانست شارژ گوشی بدون اتصال به برق را بر عهده بگیرد! این دستگاه توسعه یافته از ۱۰۰ دسیبل صدای دریافتی ۵۰ میلی ولت برق برای شارژ گوشی تلفن همراه برای شما تولید می‌کند. اگر از ۱۰۰ dB صدا بپرسید باید بگوییم صدای ترافیک سنگین و یا پرواز هواپیما و یا فریاد‌های با تمام قوای یک انسان برابری می‌کند. این حجم از صدا باعث ارتعاش سیم با جنس اکسید روی میان دو الکترود خواهد شد و همین ارتعاش انرژی الکتریسیته تولید می‌کند.

این پروژه همچنان در حال طی مراحل فنی است و امید‌های زیادی برای بهبود بازده این فرآیند است. کسی چه می‌داند، شاید روزی فرا برسد که کلا گوشی تلفن همراهتان با صدایتان شارژ شده و ابدا در طول روز نیازی به اتصال شارژر پیدا نکنیم.

شارژ گوشی با هندل زدن

اگر گزینه پیشنهادی قبلی را برای شارژ گوشی بدون اتصال به برق نمی‌پسندید و به تار‌های صوتی تان علاقه مندید، این گزینه تنها ۷۵ دلار برایتان هزینه بر است، کمی هم باید مچ دستتان قوی باشد تا بتوانید چرخ دنده را دست بچرخانید. این دستگاه BoostTurbine ۴۰۰۰ نام دارد و LED تعبیه شده در آن به شما می‌گوید که آیا اکنون با سطح انرژی تامین شده توانایی شارژ دارد یا خیر.

شارژ کردن گوشی با جریان باد!

راه سوم پیشنهادی برای شارژ گوشی بدون اتصال به برق شارژ کردن گوشی با کمک باد است، باد باعث به چرخش افتادن پره‌ها خواهد شد و در نهایت چرخش پره‌ها جریان الکتریسیته ایجاد خواهد کرد. دستگاه پیشنهادی ما iFan نام دارد، این ابزار را می‌توانید هنگام دوچرخه و یا موتور سواری استفاده کنید و پس از ۶ ساعت چرخش مداوم پره‌ها می‌توانید گوشی را به طور کامل شارژ کنید!

شایان ذکر است که این ابزار تنها برای آیفون‌های اپل قابل دسترس است و دلیل عمده قرار گرفتن در این لیست عدم آلوده سازی این ابزار برای محیط زیست است!

شارژ گوشی با حرارت بدن

خیلی جالب است، با این راه حل هنگام خواب بودن هم می‌توانید گوشیتان را شارژ کنید، البته باید گوشی در تمامی طول شب به بدن شما متصل باشد! این روش توسط محققان Vodafone توسعه یافته و لباسی است مانند مایو مردانه که درون جیب تعبیه شده در آن باید گوشی را قرار دهید، هشت ساعت شارژ شدن گوشی با این روش به اندازه ۲۴ دقیقه مکالمه برایتان انرژی تامین خواهد کرد! البته فراموش نکنید، باید حرارت بدن کمتر از ۳۷ درجه سانتی گراد نباشد.

با نگاهی کلی این ایده بدی هم نیست، مخصوصا زمانی که خارج از منزل باشید و یا مشغول فعالیت فیزیکی مثل ورزش، می‌توانید روی تامین انرژی گوشی موبایلتان هم برنامه ریزی کنید.

شارژ گوشی هوشمند با استفاده از میوه و سبزیجات!

ایده جالبی است، تصور کنید! شارژ گوشی بدون اتصال به برق که با یک سالاد سبزیجات بتوانید گوشی تلفن همراهتان را شارژ کند! Caleb Charland در حرکتی ابداعی موفق به شارژ گوشی تلفن همراهش که Nokia Lumia ۹۳۰ است شد! برای این کار چیزی حدود ۸۰۰ سیب و سیب زمینی که با سیم‌های مس و روی به هم متصل هستند بر روی یک دیوار قرار گرفتند و برق تولیدی در این روش ۲۰ mAh همراه با قدرت متوسط 6 ولت بوده است.

منبع: نت نوشت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار