کد خبر: ۳۳۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی درباره چرایی روند کند ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان توسط سرمایه گذار چینی اظهار کرد: به علت مشکلات سیستم بانکی کشور و ورود ارز به کشور همچنین تضعیف ارزش پول ملی کشور و تاثیر آن بر تغییر نرخ خرید برق از سرمایه گذار موجب شده اند که روند سرمایه گذاری شرکت چینی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در شهرستان جاجرم کند شود.

به گزارش برق نیوز، علیرضا صبوری، مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر در نیروگاه برق استان واقع در شهرستان شیروان هزار و ۱۱۴ مگاوات برق تولید می‌شود درحالیکه میزان مصرف برق استان ۳۵۰ مگاوات است.

صبوری در ادامه با بیان اینکه در این نیروگاه تولید برق استان شش واحد گازی با ظرفیت تولید ۹۵۴ مگاوات برق و یک واحد بخار با ظرفیت تولید ۱۶۰ مگاوات برق فعال است، اعلام کرد: در این نیروگاه دو واحد بخار دیگر هر یک به ظرفیت تولید ۱۶۰ مگاوات برق به ترتیب در دهه فجر امسال و خرداد ماه سال ۹۸ به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: ظرفیت تولید برق در نیروگاه برق شهرستان شیروان از هزار و ۱۱۴ مگاوات کنونی تا خرداد ماه سال ۹۸ به هزار و ۴۳۴ مگاوات خواهد رسید.

وی در بخشی دیگر از سخن خود درباره چرایی روند کند ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان توسط سرمایه گذار چینی به منظور تولید برق نیز اظهار کرد: به علت مشکلات سیستم بانکی کشور و ورود ارز به کشور همچنین تضعیف ارزش پول ملی کشور و تاثیر آن بر تغییر نرخ خرید برق از سرمایه گذار موجب شده اند که روند سرمایه گذاری شرکت چینی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در شهرستان جاجرم کند شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در ادامه با اعلام اینکه حل این مسائل در دست پیگیری است، با این وجود، عنوان کرد: این سرمایه گذار چینی پنل‌های خورشیدی را به گمرک ایران وارد کرده است تا به زودی نصب آن‌ها در شهرستان جاجرم انجام شوند.

در عین حال، صبوری خاطر نشان کرد: این شرکت چینی همچنین سرمایه گذار ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان نیز است که منتظر هستیم فاز نخست از ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرستان جاجرم را اجرایی کند تا پس از آن اقدامات خود را در سه شهرستان دیگر عملیاتی کند.
 
منبع:اترک نیوز
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار