کد خبر: ۳۳۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
وزیر نیرو گفت: زیمنس به تعهدات خود در حوزه نیروگاهی پایبند بوده و به فعالیت خود در صنعت نیروگاهی ایران ادامه می‌دهد.
به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو  امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در نیروگاه پرند در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره موضوع پایان فعالیت زیمنس در ایران عنوان داشت: آن‌ها تعهداتی داشتند که هم‌اکنون در حال انجام است و ملاقاتی که خود بنده با مسئول ارشد آن‌ها داشتم، تاکید بر این داشت از آنچه تعهد داشته و دارند از جمله بحث کلاس F. نیروگاه‌های گازی انجام خواهد شد و به تعهدات خود پایبند هستند.

وزیر نیرو گفت: در تجدیدپذیر‌ها از این زاویه نگاه خواهیم کرد که با توجه به شبکه ارتباطی با کشور‌های همسایه از جمله افغانستان و پاکستان، بخش خصوصی می‌تواند به روی ظرفیت‌های ما حساب جدی داشته باشند و وزارت نیرو انتقال کننده حوزه انرژی از طریق بخش خصوصی به این کشور‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به وجود نیروگاه هسته‌ای به ظرفیت یک هزار مگاوات، گفت: این نیروگاه نقش موثری در زمان پیک بار دارد و برای ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید هسته‌ای نیز مذاکراتی در حال انجام است و از نظر ما در مراحل شروع کار به‌سر می‌برد.

وزیر نیرو با اشاره به تأسیس شرکت‌های مهندسین مشاور اظهار داشت: ترکیب سهام این شرکت‌ها اینگونه بوده است که دولت، سهام کمتر از ۵۰ درصد را داشته باشد و بخش‌های غیردولتی ترکیبی از سهام را دارند که جمع آن به ۵۱ درصد می‌رسد و این شرکت‌ها، شرکت‌های فعالی هستند.

اردکانیان به مبادلات برق با کشور‌های همسایه اشاره کرد و بیان داشت: بعد از اینکه موضوع پرونده خاموشی‌ها در امسال بسته شد، به تعهدات و قرارداد‌های خود با کشور‌های همسایه پرداختیم و همانطور که مطلع هستید، با همهٔ کشور‌های همسایه امکان تبادل انرژی را برقرار کرده‌ایم و ظرفیت بالایی در کشور در این حوزه موجود است.

وزیر نیرو افزود: می‌توانیم حتی از طریق همسایه‌های شمالی به کشور روسیه و شبکه برق اروپا نیز وصل شویم که این ارتباط امتیازاتی را برای ما به همراه دارد؛ البته فعالیت‌های در این باره شروع شده و مذاکرات سه جانبه و بعضاً چهار جانبه‌ای هم در پیش است و در حال حاضر صادرات برق ما به افغانستان، پاکستان و عراق آغاز شده است.

اردکانیان با بیان اینکه واردات برق از ارمنستان و ترکمنستان برابر قرارداد و به قدر نیاز انجام می‌شود، تصریح کرد: در مورد ترکیه و آذربایجان نیز این ارتباط برقرار است و مذاکراتی انجام شده و کشور دوست ما آذربایجان در تابستان مشکل جدی برایشان پیدا شد و دچار خاموشی سراسری شدند.

وزیر نیرو بیان داشت: از آن زمان واردات برق ما از آذربایجان قطع شد و پس از حل مشکلات آنها، به‌زودی ارتباط برقی خود را برقرار خواهیم کرد.

وی در خصوص مطالبات عراق گفت: رقم قابل ملاحظه‌ای مطالبات انباشته شده داریم که قرار شد عراق نسبت به بازپرداخت آن هر چه سریع‌تر اقدام کند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
آقای وزیر نیروگاهی که شماامروز افتتاح کردید کارگرهای دارند که بعداز ۱۴سال کارکردن در نیروگاه هنوز وزارت کاری وپیمانکاری حقوق میگیرند ای کاش از اینها هم خبر داشتید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار