کد خبر: ۳۳۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
شاخص کیفیت اطلاعات به عنوان معیاری جهت سنجش کیفیت رویت‌پذیری و صحت اطلاعات اسکادا، در گردهمایی تخصصی دیسپاچینگ‌های سراسر کشور توسط معاونت راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران ارائه شد.

به گزارش برق نیوز، "معاون راهبری شبکه برق کشور مصطفی رجبی مشهدی" تاثیر صحت اطلاعات ارسالی اسکادا در کیفیت پایش و راهبری شبکه برق کشور را بسیار مهم دانسته که باید با معیاری مناسب مورد ارزیابی قرار گیرد.

در ادامه معاون راهبری شبکه برق کشور افزود: تعریف شاخص کیفیت اطلاعات افزون بر شاخص رویت‌پذیری گامی مهم در ارزیابی کیفیت اطلاعات ارسالی از شرکت‌های برق منطقه‌ای می‌باشد که توسط مرکز پشتیبان راهبری شبکه برق کشور ارائه شده است.

در ادامه مهدی درفشیان مرام "رییس مرکز پشتیبان راهبری شبکه برق کشور"، محاسبه شاخص کیفیت اطلاعات را مبتنی بر مطالعات تخمین حالت و فرآیند شناسایی داده‌های اشتباه را بیان نمود.

وی همچنین با اشاره به دستاورد‌های حاصل از پیاده‌سازی این طرح در چند محور، خاطرنشان کرد که پایش و پیگیری مداوم گزارش‌ها در این زمینه، لازمه تکمیل و اثربخشی چرخه شناسایی و اصلاح اطلاعات اشتباه می‌باشد.

مهدی درفشیان مرام دستاورد‌های حاصل از ایجاد چرخه بهبود شاخص کیفیت اطلاعات را به شرح ذیل برشمرد:

کاهش وقفه در اجرای توابع EMS و ارزیابی امنیت و پایداری شبکه
افزایش کیفیت و سهولت در راهبری شبکه توسط بهره­برداران مراکز دیسپاچینگ ملی و مناطق

مشخص شدن اولویت جهت اصلاح اطلاعات اشتباه در سیستم‌های اسکادا
ایجاد چرخه کاری مدون بین شرکت‌های برق­های منطقه­ای و دیسپاچینگ ملی به منظور اصلاح اطلاعات اشتباه در سیستم اسکادا

وجود معیار مناسب جهت تخصیص بودجه در طرح‌های توسعه و بهینه‌سازی به منظور ارتقای تجهیزات و در راستای افزایش کیفیت اطلاعات مورد نیاز برای راهبری شبکه

گفتنی است؛ نتایج ارزیابی بر اساس این شاخص با همکاری دیسپاچینگ پشتیبان و دفتر مهندسی و نظارت معاونت راهبری، در مرداد ماه سال جاری برای اولین بار به شرکت‌های برق منطقه‌ای اعلام گردید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار