کد خبر: ۳۳۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
نزدیک به یک سال پس از وقوع توفان سهمگین ایرما در پورتوریکو، سرانجام برق این منطقه که تحت حاکمیت آمریکاست، وصل شد.
به گزارش برق نیوز، نزدیک به یک سال پس از وقوع توفان سهمگین ایرما در پورتوریکو، برق این منطقه که تحت حاکمیت آمریکاست، وصل شد.

پورتوریکو جزیره‌ای با جمعیت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری است که در پی وقوع توفان سهمگین ایرما، بخش عمده‌ای از تاسیسات زیرساختی آن تخریب شد. این جزیره به مدت ۱۱.۵ ماه از انرژی برق محروم بود.

هفته گذشته مقامات این جزیره [پورتوریکو]اعلام کردند پس از نزدیک به یکسال، برق سراسری این کشور بازسازی شده است و تا روز جمعه برق مناطق پرجمعیت فعال می‌شود. این در حالی است که برق برخی از نقاط این جزیره همچنان قطع است و اهالی از موتور‌های برق گازوئیلی که سوخت زیادی نیاز دارند، استفاده می‌کنند.

خوزه سالدانا، یکی از اهالی پورتوریکو گفت: یک هفته قبل از ورود توفان ایرما به پورتوریکو، برق قطع شد. من بار‌ها با شرکت برق تماس گرفتم و هنوز هم منتظر هستم برق وصل شود.


سالدانا یک فروشگاه را در منطقه جنگلی اداره می‌کند و خانه و رستوران پسرش نیز در کنار آن قرار دارد. او گفت: در طول یکسال، برق مورد نیاز فروشگاه، خانه و رستوران را به وسیله یک موتور برق گازوئیلی تامین کرده است. هزینه سوخت بالاست و حتی مخارج تعمیر این ژنراتور نیز سرسام آور است.

وی افزود: در هفته، ۳۰۰ دلار هزینه سوخت ژنراتور است. همچنین پس از قطع برق سراسری در پورتوریکو، تعداد سارقان ژنراتور‌ها افزایش یافت و ما مجبوریم همچنان مراقب اموال خود باشیم.

سالدانا اظهار داشت در طول روز و اواخر شب ژنراتور را خاموش می‌کند؛ بنابراین آن‌ها از تماشای تلویزیون محروم هستند و خانواده او حق باز کردن یخچال را تا زمان روشن شدن ژنراتور ندارند.

اداره برق پورتوریکو اعلام کرد برق سراسر جزیره فعال شده است. این در حالی است که افرادی همچون سالدانا که در نواحی جنگلی زندگی می‌کنند یا در روستای‌های دورتر هستند همچنان برق ندارند و اتصال برق صرفا مربوط به مناطق اصلی و پرجمعیت پورتوریکو است.

پورتوریکو یکی از جزایر اسپانیایی زبان تحت حاکمیت آمریکا است. پس از وقوع توفان ایرما که خسارات گسترده‌ای را در این جزیره برجای گذاشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با حضور در آنجا به مردم اطمینان داد نهایت توان خود را برای مواجهه با این فاجعه طبیعی به کار می‌بندد. با این حال، کمک رسانی آهسته امدادگران آمریکایی، انتقادات گسترده مقامات پورتوریکو را به همراه داشت. ترامپ در پاسخ به این انتقادات گفت: دوست ندارم این را بگویم، اما شما کمی پول ما را به هدر دادید، چون ما بودجه زیادی را برای اینجا گذاشته بودیم.»

به رغم اظهارات رئیس جمهور آمریکا برای مواجهه با پیامد‌های توفان، روند کمک رسانی آمریکا به پورتوریکو با سرعت اندکی ادامه یافت، به گونه‌ای که برق سراسری این جزیره پس از یکسال وصل شد.

همچنین، منتقدان ترامپ علت بی توجهی رئیس جمهور آمریکا به بازسازی پورتوریکو را تنفر او رنگین پوست‌ها عنوان کرده اند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اقتصاددان برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
1
در پورتوریکو که به ایالت 51 امریکا مشهوره هر کیلوات برق 33 سنت قیمتشه در ایران فقط نیم!! سنت..!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تازه ازین نیم سنت یک پنجم اش با یارانه بجیب خوده مردم برمیگرده!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار