کد خبر: ۳۳۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ٢ واحد گاز نیروگاه افق زاهدان تا پیک سال ٩٩ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش برق نیوز، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت برق حرارتی در خصوص آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ٥٤٠ مگاواتی افق زاهدان در چهارمین روز هفته دولت اظهار داشت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در ارتباط با ضرورت سرمایه گذاری در حوزه انرژی به خصوص تولید برق در استان سیستان و بلوچستان شرکت سرمایه گذار با همکاری و پیمانکاری شرکت مپنا، اقدام به احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی ۵۴۶ مگاوات در مجاورت شهر زاهدان نموده است.

وی افزود: تجهیزات اصلی به کار رفته در نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان شامل دو واحد توربین گاز MGT-۷۰، دو واحد بویلر بازیاب حرارت و یک دستگاه توربین بخار متعلق به شرکت مپناست و بر اساس توانمندی‌های داخل کشور ساخته شده است.

طرزطلب خاطرنشان کرد: راندمان نامی نیروگاه افق زاهدان به مقدار ۵۴ درصدد بوده و این نیروگاه، یکی از نیروگاه‌های پیشرفته نصب شده در داخل کشور خواهد بود.

وی به کارگیری تکنولوژی مدرن در واحد‌های تصفیه آب این نیروگاه را از جمله مهمترین ویژگی‌های این نیروگاه برشمرد و افزود: با استفاده از این سیستم، میزان مصرف آب و تولید پساب نیروگاه به شدت پایین و فاقد هرگونه تبعات زیست محیطی به لحاظ محدودیت‌های برداشت آب و دفع پساب می‌باشد.

طرز طلب کل سرمایه گذاری صورت گرفته در این نیروگاه را به ارزش ۲۹۰ میلیون یورو برشمرد و اضافه کرد:۷۰ درصد سرمایه گذاری در این پروژه از طریق تسهیلات منابع خارج از کشور و ۳۰ درصد توسط سهامداران تامین می‌شود.

وی مدت زمان ساخت و تکمیل این نیروگاه را سه سال عنوان و ابراز امیدواری کرد تا تابستان ۹۹ این نیروگاه به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی در پایان گفت: در طی دوران ساخت نیروگاه قریب به ۸۰۰ نفر از افراد متخصص بومی استان در عملیات احداث حضور داشته و پس از پایان احداث نیروگاه نیز نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارشناسان استان در نیروگاه مشغول به کار خواهند شد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
1
0
شما برق همین سال جاری رو تامین می کردین پیش بینی سال بعد پیشکشتون ,اره قربونش
پاسخ ها
مهندس با تجربه
| Iran (Islamic Republic of)
انشالله با این نیروگاه که امیدواریم تا 1401 حتما بیاد مدار مشکلات خوزستان حل شه..واز الان بفکر خط انتقالش هم باشید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار