کد خبر: ۳۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲:۵۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
پنل‌های خورشیدی به لحاظ کیفیت به سه دسته گرید A. و گرید B. و گرید C. تقسیم بندی می‌شوند. این تقسیم بندی بر اساس میزان و عمق خرابی سلول در پنل خورشیدی می‌باشد.
پنل‌های خورشیدی به لحاظ کیفیت به سه دسته گرید A. و گرید B. و گرید C. تقسیم بندی می‌شوند.
بیش از ۶۰ درصد هزینه یک پنل خورشیدی هزینه سلول آن می‌باشد؛ بنابراین سلول فاکتور مهمی در تعیین قیمت و همچنین بازدهی اقتصادی یک کارخانه تولید پنل خورشیدی می‌باشد. تمامی کارخانجات تولید پنل خورشیدی در انتهای خط تولید، پنل خورشیدی مورد تست و بازرسی نهایی قرار میگیرد.
در اینصورت محصول نهایی به سه دسته گرید A. , B, C. تقسیم بندی می‌گردند. این تقسیم بندی بر اساس میزان و عمق خرابی سلول در پنل خورشیدی می‌باشد. گرید A. دارای کیفیت بالا و توان خروجی آن به میزان ۱۰ درصد بالاتر از توان نامی پنل خورشیدی می‌باشد، لذا محصول نهایی کیفیت کارخانجات این دسته می‌باشد.

گرید B. دارای کیفیت متوسط سلول و در حد قابل قبول، ولی نه درحد استاندارد گرید A. می‌باشد و گرید C. دارای توان خروجی به مراتب پایینتر از توان نامی پنل خورشیدی و کیفیت پایین می‌باشد.
سلول‌های پنل‌های خورشیدی گرید B، دارای رنگ پریدگی بسیار نامحسوس، خط و خش‌های ۲ میلیمتر الی ۲/۵ میلیمتر، و دارای نقاط سفید در حد ۲ میلیمتر مربع می‌باشد. این تغییرات معمولا با چشم مسلح قابل مشاهده می‌باشد.
پنل‌های گرید B. دارای همه مشخصات گرید A. می‌باشد، اما معمولا گارانتی آن کمتر از گرید A. می‌باشد و همچنین ارزان‌تر از پنل‌های خورشیدی گرید A. می‌باشد؛ و کارخانجات معمولا پنل خورشیدی گرید B. را به مشتریانی که درخواست پنل ارزان قیمت دارند ارائه می‌دهند.
دسته بندی پنل های خورشیدی بر اساس کیفیت
اما در پنل گرید C، خرابی سلول‌ها بیشتر از گرید B. می‌باشد بطوریکه خش و خط‌ها و نقاط اضافه سفید رنگ در سلول‌ها کاملا مشخص است. همچنین در قسمتی از سلول نیز خرابی و شکستگی سلول و همچنین قطعی باسبار مشاهده می‌گردد. قیمت این نوع پنل‌ها به مراتب پایینتر از گرید B. است و معمولا شامل گارانتی نمی‌باشد.
دسته بندی پنل های خورشیدی بر اساس کیفیت
کارخانجات تولید پنل خورشیدی به جهت اینکه بازیافت پنل‌های خورشیدی نوع B. و C. و بازتولید آن به گرید A. هزینه سربار دارد، لذا تمایل به فروش به مشتریان خاص خود که معمولا از کشور‌های جهان سوم می‌باشند دارند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار