کد خبر: ۳۴۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
سخنگوی توانیرگفت: اگر تعرفه ۲۰ درصد از مصرف برق ادارات دولتی با قیمت واقعی از ابتدای مهر گرفته شود انگیزه‌ای ایجاد می‌کند تا بخش دولتی وارد سرمایه گذاری در بخش انرژی تجدید پذیر شود.

به گزارش برق نیوز، سخنگوی توانیرگفت: اگر تعرفه ۲۰ درصد از مصرف برق ادارات دولتی با قیمت واقعی از ابتدای مهر گرفته شود انگیزه‌ای ایجاد می‌کند تا بخش دولتی وارد سرمایه گذاری در بخش انرژی تجدید پذیر شود.

محمود رضا حقی فام  افزود: نصب انرژی‌های تجدید پذیر در ادارات دولتی هم به توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و هم کاهش آلودگی می‌انجامد و از طرفی به صنعت برق کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که براساس مصوبه‌ای در شهریور ۹۵، دستگاه ها، ادارات و سازمان‌های دولتی دو سال فرصت دارند تا ۲۰ درصد انرژی مصرفی خود را از انرژی تجدید پذیر تأمین کنند در غیر این صورت وزارت نیرو می‌تواند هزینه ۲۰ درصد برق مصرفی دستگاه‌های دولتی را به قیمت تمام شده محاسبه کند آیا این مصوبه از اول مهر اجرا خواهد شد؟ در حالی که تاکنون هیچ دستگاهی در این زمینه اقدام نکرده است؟ گفت: تاکید ما این است که این اتفاق بیافتد، چون اعتقاد داریم توسعه تجدید پذیر‌ها از طریق مجموعه دولتی می‌تواند محقق شود گرچه ابهاماتی در آیین نامه اجرایی آن داشتند و تصور می‌کردند منابع مالی آن را وزارت نیرو باید تأمین کند، اما تأمین منابع مالی نصب انرژی تجدید پذیر به عهده ادارات دولتی است.

سخنگوی توانیر گفت: اگر وزیر نیرو شرایط را مناسب دانست امکان اعمال آن را به راحتی داریم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار