کد خبر: ۳۴۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:وزارت نیرو عنوان کرده که برنامه عملیاتی برای جلوگیری از خاموشی‌ها در سال آینده دارد، اما کلیات و جزییات این برنامه هنوز به کمیسیون انرژی ارائه نشده است.

به گزارش برق نیوز، جلال میرزایی ، با اشاره به خاموشی‌های تابستان سال جاری، گفت: وزارت نیرو عنوان کرده که برنامه عملیاتی برای جلوگیری از خاموشی‌ها در سال آینده دارد، اما کلیات و جزییات این برنامه هنوز به کمیسیون انرژی ارائه نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون انرژی بررسی می‌کند که وزارت نیرو چه برنامه‌ای برای جلوگیری از خاموشی‌ها دارد، افزود: باید فرض بر این گذاشته شود که وضعیت سال ۹۷ از لحاظ میزان بارش در سال آینده تکرار می‌شود، البته در بحث دمای سال ۹۸ پیش بینی‌ها بر این است که دما افزایش می‌یابد.

مپنا اعلام کرده که می‌تواند سال آینده ۵ هزار مگاوات میزان تولید برق را افزایش دهد

وی ادامه داد: با توجه به اینکه متغیر‌های موثر در بحث شرایط آب و هوایی در سال ۹۸ مشخص است باید بررسی کرد که وزارت نیرو چه برنامه‌ای برای سال آینده دارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مپنا اعلام کرده که اگر منابع مالی در اختیار این شرکت قرار داده شود این توانایی را دارد که برای سال آینده ۵ هزار مگاوات میزان تولید برق را افزایش دهد، اظهار داشت: متاسفانه وزارت نیرو در زمینه افزایش تولید و استفاده از ظرفیت مپنا ورودی نداشته و جلسه‌ای با این شرکت برگزار نکرده است.

هنوز برنامه‌ای در حوزه خاموشی‌ها آماده نیست

وی افزود: به نظر می‌رسد که هنوز برنامه‌ای در حوزه خاموشی‌ها آماده نیست و کمیسیون انرژی حتما به این موضوع ورود می‌کند.

میرزایی با بیان اینکه چند نیروگاه در دست احداث است که باید وارد مدار شوند، ادامه داد: اگر نیروگاه نوشهر، اسلام آباد غرب و کرمانشاه وارد مدار شوند، می‌توان حدود ۴ هزار مگاوات تولید برق را افزایش داد.

در کشور‌های توسعه یافته میزان تولید برق معمولا ۳۰ درصد بیش از میزان مصرف است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته برای مدیریت حوادث احتمالی میزان تولید برق معمولا ۳۰ درصد بیش از میزان مصرف است، تاکید کرد: ایران به به عراق و برخی کشور‌های همسایه برق صادر می‌کند که قطع صادرات در تابستات مشکلاتی را در عراق به وجود آورده و سبب ایجاد اعتراضاتی شد، بنابراین این موضوع باید مدنظر قرار گیرد در غیر اینصورت روی روابط دو کشور تاثیر منفی بر جای می‌گذارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اشتراکات زیادی بین ایران و عراق وجود دارد، تصریح کرد: روابط ایران با دولت عراق عمق اجتماعی ندارد، بنابراین نباید اجازه داد که ذهنیت مردم عراق نسبت به برنامه‌ها و سیاست‌های ایران دچار تردید و خدشه‌ای در روابط دو کشور ایجاد شود.
 
 منبع: خانه ملت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار