کد خبر: ۳۴۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷
معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع برق غرب مازندران گفت: از اغاز اجرای طرح در سال گذشته تاکنون ۲۳ هزار و ۲۰۹ درخواست ثبت شده که از این تعداد پنج هزار و ۶۰۴ درخواست واگذاری انشعاب غیر دائم برق مربوط به شش ماهه امسال بوده است.
به گزارش برق نیوز، طی چند سال گذشته به دلیل افزایش ساخت و ساز‌های غیرقانونی و هچنین منع قانونی برای واگذاری انشعاب برق بیش از ۱۴ هزار انشعاب غیرقانونی برق در غرب مازندران شناسایی و برخورد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران پیش‌تر اعلام کرده بود که میزان خسارت‌های سالانه ناشی از انشعاب‌های غیرمجاز برق در این منطقه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است.

به اعتقاد کارشناسان شرکت توزیع برق، استفاده غیرمجاز از شبکه توزیع برق سالانه علاوه بر خسارت مالی باعث افت فشار می‌شود.

بر اساس ماده ۸ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوبه سال ۱۳۸۵، واگذاری هرگونه انشعاب برق، آب، گاز و تلفن به واحد‌های مسکونی و تاسیسات زیربنایی غیر مجاز از سوی دستگاه‌های ذیربط ممنوع بوده است.

برای رفع این مشکل، طبق مصوبه ابلاغی رئیس جمهوری در خرداد سال ۹۶، دستگاه‌های خدماتی مسئول می‌تواند نسبت به واگذاری انشعاب‌های آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب به صورت غیردائم تا تعیین تکلیف قانونی به کسانیکه به صورت غیرمجاز استفاده می‌کردند، اقدام نمایند.

بر این اساس، ساختمان‌های بدون پروانه تا سه سال می‌توانند از برق غیر دائم استفاده کنند تا در این مدت با پیگیری امور از سوی متولیان، مشکل مجوز‌های قانونی ملک خود را برطرف کنند.

بدنبال ابلاغ دولت برای واگذاری موقت انشعاب برق به مشترکان غیر مجاز از سال گذشته تاکنون ۲۳ هزار و ۲۰۹ درخواست انشعاب در منطقه ثبت شده که این آمار نشان از استقبال مردم از این طرح بوده است.

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع  برق مازندران - نوشهر در خصوص استقبال مردم از این طرح گفت: از اغاز اجرای طرح در سال گذشته تاکنون ۲۳ هزار و ۲۰۹ درخواست ثبت شده که از این تعداد پنج هزار و ۶۰۴ درخواست واگذاری انشعاب غیر دائم برق مربوط به شش ماهه امسال بوده است.

نیکزاد خواجوند  افزود: از این تعداد درخواست امسال پس از بررسی مدارک و شرایط متقاضیان و انطباق با دستورالعمل صادر شده، تاکنون ۲ هزار و ۶۹۳ انشعاب موقت واگذار شده است.

وی گفت: در سال گذشته هم ۱۷ هزار و ۶۰۵ درخواست انشعاب در منطقه ثبت شده بود که پس از بررسی این تعداد پرونده ۷ هزار و ۲۰ انشعاب غیر دائم واگذار شد.

خواجوند تصریح کرد: علاوه بر این برای جلوگیری از هدر رفت بیت المال امسال هم چهار هزار و ۱۷۰ مورد انشعاب غیر مجاز (فاقد کنتور) و ۳ هزار و ۵۵۰ دستکاری غیر مجاز کنتور برق در غرب استان شناسایی و با صاحبان انان برخورد شد که در این راستا از تلفات ۶۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی جلوگیری شد.

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران، گفت: بیشترین انشعاب غیر دائم برق به ترتیب در شهرستان‌های نور، نوشهر، چالوس و محمودآباد واگذار شده است.

خواجوند پیش بینی کرد تا پایان امسال مابقی در خواست‌ها برای واگذاری انشعاب غیردائم پاسخ داده خواهد شد.

به گفته وی، کسانیکه انشعاب برق غیر دائم دریافت می‌کنند طبق قانون باید هر چه زودتر نسبت به رفع مشکل مجوز‌های قانونی برای ملک خود اقدام کنند.

خواجوند میزان مصرف برق غرب مازندران را از ابتدای امسال تاکنون ۹۵۷ میلیون کیلووات ساعت و به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که ارزش این میزان انرژی نسبت به مدت سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از اضافه شدن ۱۳ هزار و ۱۸۷ مشترک جدید از ابتدای امسال تاکنون به مشترکان شرکت توزیع برق غرب مازندران خبر داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار