کد خبر: ۳۴۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به برگزاری سومین جلسه شورای اقتصاد در سال جاری به ریاست معاون اول رئیس جمهوری از موافقت شورای اقتصاد با توسعه و احداث نیروگاه‌های جدید و حمایت بیشتر از بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش برق نیوز، "محسن بختیار" معاون معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی ، با اشاره به برگزاری سومین جلسه شورای اقتصاد در سال جاری به ریاست معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: در این جلسه با حضور وزیر نیرو، مواردی در حوزه برق مطرح و به تصویب اعضای شورا رسید.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز روز افزون شبکه برق کشور به احداث و توسعه ظرفیت نیروگاهی و نیز با هدف تنوع بخشی به تأمین منابع مالی مورد نیاز صنعت برق و تمهیدات لازم برای توسعه مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید برق، وزیر نیرو طرحی را ارائه داد.

بختیار طرح صنعت برق کشور را توسعه و احداث نیروگاه‌ها به روش بیع متقابل با هدف افزایش حدود ۳ هزار مگاوات ظرفیت جدید مطرح کرد و بیان داشت: به منظور تسهیل مشارکت بخش خصوصی در این طرح، هفته گذشته بر اساس پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب اعضای شورا مقرر شد که شرکت تولید برق حرارتی از محل منابع داخلی صنعت برق تمهیدات لازم از جمله آماده سازی ساختگاه‌های مورد نظر را سرمایه گذاری نماید.

معاون وزیر نیرو در امور برنامه ریزی و اقتصادی با تشریح این طرح گفت: در این طرح قرار شد ۸ ساختگاه نیروگاه گازی توسعه پیدا کند و احداث ۱۷ واحد بخش بخار نیروگاه‌های موجود به میزان ۱۴ واحد درصد افزایش یابد که سالانه ۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سوخت مصرفی نیروگاه‌ها صرفه جویی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین با احداث نیروگاه‌های مورد اشاره، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

بختیار به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات برق به بازار‌های هدف اشاره کرد و عنوان داشت: در این راستا با احداث و تکمیل واحد‌های نیروگاهی در ۱۱ ساختگاه با ظرفیت حدود یک هزار مگاوات موافقت شد که بدین ترتیب در این جلسه ۱۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای توسعه و احداث ۴ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید به تصویب رسید.

این مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: همچنین اعضای شورا به منظور حمایت از بخش خصوصی و تشویق آن‌ها برای مشارکت هر چه بیشتر در طرح‌های صنعت برق، پیشنهاد اصلاح نرخ خرید تضمینی برق از سرمایه گذاران غیر دولتی نیروگاه‌های بهبهان، سبزوار و تهران که جمعاً یک هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌شود، موافقت نمودند.

وی از موافقت اعضای شورا با انتشار اوراق مالی توسط شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو گفت و اضافه کرد: این اوراق به میزان ۵۴۰۰ میلیارد ریال برای تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و برق آبی است.

بختیار گفت: در ادامه به منظور استفاده مؤثر از تسهیلات فایناس خارجی برای تکمیل طرح ساختمان سد شفارود، پیشنهاد اصلاحی وزارت نیرو مطرح و مورد توافق قرار گرفت.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار