کد خبر: ۳۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷
معاونت مهندسی شرکت توزیع برق اهواز گفت:اهواز در منطقه گرم و خشک ایران واقع شده که دارای زمین جلگه‌ای وسیع و نسبتا شور می‌باشد که باعث خوردگی تجهیزات بتونی و پایه‌های برق و فرسودگی زودهنگام آن‌ها ودرنتیجه بروز ناپایداری شبکه فشار متوسط برق در مسیر‌های روستایی می‌شود.

به گزارش برق نیوز، معاونت مهندسی  شرکت توزیع برق اهواز بیان داشت: اهواز در منطقه گرم و خشک ایران واقع شده که دارای زمین جلگه‌ای وسیع و نسبتا شور می‌باشد که باعث خوردگی تجهیزات بتونی و پایه‌های برق و فرسودگی زودهنگام آن‌ها ودرنتیجه بروز ناپایداری شبکه فشار متوسط برق در مسیر‌های روستایی می‌شود.

علی عیداوی در ادامه افزود: کمبود بارش، وزش طوفان و هجوم باد‌هایی با سرعت ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت در اهواز طی سال‌های اخیر باعث آسیب جدی به شبکه شده است و نمونه آن را در اردیبهشت ماه سال جاری شاهد بودیم که باعث سقوط پایه‌های فرسوده و خاموشی‌های بلند مدت در نقاط مختلف شهری و روستایی شد.

وی تصریح کرد: بدلیل کمبود نقدینگی و عدم تناسب درآمد‌های انشعاب با هزینه ها، توسعه و اصلاح شبکه متناسب با نیازتامین نگردیدکه این امرموجب افزایش فرسودگی شبکه شد لذا با اصلاح مکانیکی و الکتریکی شبکه تلاش داریم تا در بحران‌های احتمالی با مشکلات کمتری در این زمینه مواجه شویم.

معاونت مهندسی برق اهواز در بخش دیگری از اظهارات خود بیان داشت: عملیات اصلاح شبکه فرسوده برق تعداد ۳۰ روستا شامل مسیر خماسی و دغاغله، سید معین و بروایه، دب حردان و صفحه، فارسیات، طویبه و حزبه، طراح، مسیر بندقیر، مسیرعنافچه با تعویض تعداد ۶۱۴ اصله پایه بتونی فشار متوسط در مناطق یک، دو، چهار، حمیدیه، کارون و باوی به پایان رسید.

عیداوی در خصوص اعتبار عملیات انجام شده گفت: این پروژه با اعتبار ۱۷میلیارد ریال و از محل موافقت نامه اصلاح و بهینه سازی روستایی بند (ه) عوارض برق انجام و تقدیم روستائیان شریف این مناطق شد.

وی در پایان تصریح کرد: برای تکمیل ورفع فرسودگی کامل شبکه برق روستا‌های کلانشهر اهواز ۶۳۰میلیارد ریال اعتبار دیگر لازم است که به صورت ویژه در حال پیگیری و جذب اعتبارات مورد نظر از توانیر هستیم.
 
منبع: بدرپرس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار