کد خبر: ۳۴۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷
جانشین فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در دوران دفاع مقدس سنگین‌ترین مسئولیت را بر عهده داشته است، گفت: این وزارتخانه بیشترین نقش را در پشتیبانی از جبهه‌ها و تامین آب و برق مناطق جنگی عهده‌دار بوده است.
به‌گزارش برق نیوز، "حسین حسنی‌سعدی" در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس  با گرامی‌یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: وزارت نیرو در دوران دفاع مقدس سنگین‌ترین مسئولیت را بر عهده داشته است. این وزارتخانه بیشترین نقش را در پشتیبانی از جبهه‌ها و تامین آب و برق مناطق جنگی عهده‌دار بوده است که وجود بیش از ۵۰۰ شهید در صنعت آب و برق نشان از رشادت‌های فعالان این عرصه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

جانشین فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تاکید کرد: فداکاری و ایثار مجموعه صنعت آب و برق در دوران دفاع مقدس بی‌نظیر بوده است و حتی در اداره کردن صحنه‌های مختلف دفاع مقدس نیز شاهد حضور مثمرثمر نیرو‌های این بخش هستیم.

وی با اشاره به دشواری‌های متعدد مجموعه ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در فاصله بین ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ که جنگ تحمیلی آغاز شود، دشمنان انقلاب تمام توان خود را برای نابودی انقلاب در دستور کار قرار بودند به طوری که دو سوم نیرو‌های ارتش نوپای پس از انقلاب در حال مقابله با اقدامات نیرو‌های ضد انقلاب در کردستان بودند و در همین مدت بیش از ۶۱۲ شهید و هزار و ۱۵۰ جانباز تنها نیروی زمینی ارتش تقدیم انقلاب کرده و امنیت کردستان را تامین کردند.

 حسنی‌سعدی یادآور شد: در همین بهبوبه بود که عراق با کمک تمامی قدرت‌های جهانی جنگ خود را با ایران برای گرفتن مناطقی از جمله خوزستان و اروند رود آغاز کرد، ولی با رشادت‌های همین ارتش نوپا و سپاه و بسیج تازه شکل گرفته اجازه ندادیم ذره‌ای از خاک این کشور در اختیار دشمن قرار بگیرد.

جانشین فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: حماسه‌های آن دوران بایستی برای جوانان امروز کشور بازگو شود تا به خوبی بدانند چگونه این مرز و بوم و انقلاب مردم آن در برابر دشمنان حفظ شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار