کد خبر: ۳۴۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷
اطلاعات ۹ پست فوق توزیع گیلان شامل پست‌های رشت مرکزی، دانشگاه، مسکن مهر رشت، پوپلین و توحید گلسار با نصب تجهیزات اتوماسیون قابل رویت و کنترل شد.

به‌گزارش برق نیوز، «کامبیز اسماعیل نیا» مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت  برق منطقه‌ای گیلان در این خصوص گفت: با برقراری اتوماسیون پست‌های رشت مرکزی، دانشگاه، مسکن مهر رشت، پوپلین و توحید گلسار، رویت آلارم‌ها و رخداد‌های پست و تصمیم گیری سریع براساس آن‌ها، کاهش خطای انسانی، تسریع در مانور‌های شبکه، رویت مقادیر آنالوگ خطوط و ترانسهاو فیدر‌های ۲۰ کیلوولت پست‌های فوق الذکر، اتخاذ تدابیر لازم برای پایداری و کنترل شبکه توسط مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع برق منطقه‌ای گیلان مقدور خواهد بود.

وی افزود: در فاز اول، اطلاعات پست‌های فشتال سیاهکل، منطقه آزاد انزلی، معلم و نیروگاه برق آبی سد تاریک در مرکز کنترل برق استان گیلان قابل رویت و کنترل شده بود.

اسماعیل نیا به اقدامات انجام شده امور دیسپاچینگ اشاره کرد و گفت: تغییر در سالن مرکز کنترل گیلان، تغییر در ساختار مهندسی سیستم شامل اضافه شدن ست دوم سرور‌های مرکز و ایجاد Redundancy و بروز آوری نرم افزار سرور‌ها (MNC-SCADA)، نصب و راه‌اندازی ویدیو وال مرکز کنترل ابتدا با ۱۲ مانیتور ۵۵ اینچ، اضافه شدن صفحات OVER VIEW کلی شبکه برق گیلان و در اختیار دیسپاچر قرار گرفتن آن در زمان مانورها، اضافه شدن سیستم آفیس، اضافه شدن HIS SERVER و بهره برداری از مقادیر ذخیره شده سیستم و برقراری اطلاعات مربوط به مصرف ترانس فوق توزیع پست سیادتی از طریق نصب Mini RTU از جمله اقدامات مهم و اساسی امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان است.

مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات در خصوص کار‌های در دست اقدام گفت: راه اندازی سیستم مانیتورینگ تولیدات پراکنده در مرکز گیلان و برقراری لینک ارتباطی با مرکز NAOC و ارسال اطلاعات از این طریق به دیسپاچینگ ملی، راه اندازی سیستم مونیتورینگ آفلاین تمام پست‌های منطقه با امکان تغییر وضعیت نمایشگرکلید و سکسیونر‌ها برای پست‌های فاقد پایانه راه دور جهت عملکرد بهتر دیسپاچر در زمان مانور و دید بهتر شبکه وروئیت اطلاعات اسکادا پست جنوب رشت تا پایان مهر ماه و برقراری اطلاعات پست‌های قلی پور و لاهیجان یک و ماسال در صورت فراهم بودن شرایط تا پایان سال از جمله اقدامات در حال انجام این امور می‌باشد.

گفتنی است که مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع گیلان قابلیت دریافت اطلاعات ۳۲ ایستگاه را دارا است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار