کد خبر: ۳۴۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷
پایداری شبکه‌های توزیع برق در تمامی لحظات سال بویژه در فصل سرد زمستان اهمیت دوچندان دارد، در همین راستا  شرکت توزیع زنجان با برگزاری مانور‌های متعدد واقعی در نقاط مختلف کوهستانی و برفگیر شبکه‌های برق نسبت به اصلاح وساماندهی اقدام می‌کند.
به گزارش  برق نیوز، همانطور که می‌دانیم صنعت برق یکی از حیاتی‌ترین صنایع یک کشور به حساب می‌آید، در این میان، شبکه‌های توزیع برق، محل تلاقی مشترکین برق می‌باشد و پایداری شبکه‌های توزیع برق در تمامی لحظات سال بویژه در فصل سرد زمستان اهمیت دوچندان دارد، در همین راستا این شرکت با برگزاری مانور‌های متعدد واقعی در نقاط مختلف کوهستانی و برفگیر شبکه‌های برق نسبت به اصلاح وساماندهی اقدام می‌کند.

به منظور پیشگیری از بروز خاموشی برق در مناطق صعب العبور و درمعرض برف وکولاک زمستانی، مانور‌های ضربتی در حوزه‌های مختلف استان از جمله طارم، ماهنشان، برق غرب شهرستان زنجان و این بار در خروجی ۲۰ کیلوولت انجلین از توابع شهرستان خرمدره با حضور فرماندار شهرستان، فرماندهان نیروی انتظامی، واحد‌های اورژانس و فوریت‌های پزشکی و هلال احمر و نیز با همت ۷۳ تن از پرسنل زبده و ماهر امور‌های برق شرق شهرستان زنجان، توزیع برق شهرستان ابهر و توزیع برق شهرستان خرمدره در قالب ۱۱ اکیپ عملیاتی و ۴ اکیپ پشتیبانی برگزار شد.

مانور یادشده طبق سناریوی از پیش تعیین شده بطول ۷ کیلومتر با فرض بروز کولاک و معیوب شدن تجهیزات شبکه‌های برق، کجی پایه بتونی، ایجاد خاموشی و کاهش پایداری شبکه طرح ریزی شده بود با موفقیت ضمن رعایت تمامی نکات ایمنی و با هماهنگی کامل در مدت زمان کوتاهی با نصب وتعویض ۱۰۷ عدد مقره ثابت چینی، ۶۰ عدد مقره ثابت سیلیکونی ومیله مقره راس تیری، ۲۶ اصله تیرسیمانی ۱۲ متری، ۷ عدد کنسول ۲.۴۴ متری و ۱۸۰ متر سیم آلومینیومی نمره ۴۲ و با صرف اعتباری بالغ بر ۳۱۷ میلیون ریال اجرا و ساماندهی شد.

گفتنی است باوجود رخداد‌های طبیعی و بارش برف وکولاک در ارتفاعات زنجان، علیرغم بروز خاموشی‌های گسترده در استان‌های هم جوار خوشبختانه بدلیل فعالیت‌های پیشگیرانه در سال گذشته شاهد خاموشی فراگیری نبودیم و با اقدام‌های صورت گرفته امسال نیز شبکه‌های توزیع برق در مقابل رویداد‌های طبیعی سخت، مقام وپایدار خواهند ایستاد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار