کد خبر: ۳۴۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷
براساس نتایج بارگیری پست‌های توزیع در پیک بار سال ۱۳۹۶ مناطق دارای افت ولتاژ در سطح شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی شناسایی و برای هر مورد راهکار فنی و اجرایی مشخص و با نظارت ناظرین مقیم بهر برداری برای اجرای طرح و پروژه اقدام شد.
بهبود ولتاژ نقاط شهری و روستایی در خراسان رضویبه گزارش برق نیوز،  سید مرتضی اصغری مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری در تشریح این موضوع گفت:: اختلاف ولتاژ بین منبع و مصرف کننده را افت ولتاژ می‌گویند که طبق استاندارد‌های صنعت برق باید میزان مشخصی داشته باشد. تمام وسایل الکتریکی (دستگاه‌های عمومی، صنعتی، ماشین‌های الکتریکی، سیستم‌های روشنایی و...) برای کار در ولتاژ مشخصی طراحی شده و در همان ولتاژ می‌توانند کار عادی و نرمال خودشان را انجام دهند. حال اگر ولتاژ از حد مجاز کمتر باشد، راندمان وسیله پایین آمده و ممکن است باعث بروز آسیب به وسیله الکتریکی و شکایت مشترکان شود.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری توزیع برق خراسان رضوی ادامه داد: از طرفی افت ولتاژ باعث محدود شدن توان انتقالی و افزایش تلفات و بروز مشکلاتی در شبکه توزیع می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و رشد بار، در سال ۱۴۰۰، هیچ گزارش افت ولتاژی در سطح شرکت نداشته باشیم.

همچنین  ناصر نایب کارشناس دفتر نظارت بر بهره برداری گفت:: شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی با دارا بودن بیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر شبکه فشارضعیف هوایی، زمینی و خودنگهدار از طولانی‌ترین شبکه‌های توزیع در سطح کشور برخوردار است.

وی اضافه کرد: در همین راستا و طی بازدید‌های انجام شده توسط گروه‌های بارگیری و بالانس شرکت، تعداد ۱۱۷۰ نقطه دارای افت ولتاژ در پیک بار سال ۱۳۹۶ شناسایی شد که با همت همکاران بهره برداری و نظارت دقیق از سوی دفتر نظارت بر بهره برداری، تعداد ۵۶۶ نقطه در سطح شرکت رفع افت ولتاژ شد.

نایب خاطرنشان کرد: ۱۸۷ مورد نصب ترانسفورماتور، ۲۸۷ پروژه تبدیل فاز، اجرای ۴ کیلومتر پروژه افزایش سطح مقطع شبکه فشارمتوسط و ۷۴ کیلومتر شبکه فشارضعیف، گوشه‌ای از اقدامات انجام شده در این حوزه می‌باشد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار