کد خبر: ۳۴۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷
رسانه‌های عراق به نقل از یک مسئول اماراتی نوشتند که کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در حال انجام مذاکرات با عراق برای تامین کمبود برق این کشور هستند.

به گزارش برق نیوز، این رسانه‌ها به نقل از 'مطر النیادی' معاون وزارت برق و صنعت امارات نوشتند: سازمان تامین برق کشور‌های همکاری خلیج فارس در حال مذاکره با مقامات عراقی برای ایجاد ارتباط برقی با استان بصره در جنوب عراق است.

وی افزود: شورای همکاری خلیج فارس سالانه ۱۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند که در فصل زمستان تنها ۳۰ درصد آن را مصرف می‌کند و می‌تواند مقدار اضافی را صادر کند.

وی در ادامه بدون اینکه وارد جزئیات شود گفت که شورای همکاری خلیج فارس همچنین در حال بررسی ارتباط برقی با منطقه شاخ آفریقا و شبه جزیره هند است.

در حال حاضر ۱۲۰۰ مگاوات برق مورد نیاز عراق از طریق واردات از ایران تامین می‌شود. گفتنی است که طی سال‌های اخیر و با آشفتگی در خدمات عمومی، استان‌های عراق از قطعی برق رنج می‌برند و تابستان هر سال صحنه اعتراضات مردمی بویژه در شهر‌های جنوبی است.
منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
بازاری که با افزایش تولید و صادرات آن به عراق میتوانست منبع در آمدی مطمئنی باشد اما با سیاست های غلط وزارت نیرو و تشکیل شرکت برق حرارتی و عدم کارایی این شرکت در راه اندازی نیروگاه های جدید این بازار مهم در حال از دست رفتن است
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
برادر عزیز من خودم از برق حرارتی گلایه دارم اما وقتی شرکت درست کرده اند و نقدینگی آن را در اختیار شرکت توانیر قرار داده اند و قطره چکانی آنهم در حد بخور و نمیر پرداخت می کند چه توقعی دارید. اول باید استقلال مالی برق حرارتی درست بشود بعد می رسیم به اداره شبکه و نیروگاه جدید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار