کد خبر: ۳۴۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷
 مدیر شبکه برق بیجار گفت: طی روز‌های گذشته پدیده رعد و برق و بارش باران بیش از ۸۵۰ میلیون ریال خسارت به تجهیزات و تاسیسات برق این شهرستان وارد کرد.
به گزارش برق نیوز، مدیر شبکه برق بیجار گفت: طی روز‌های گذشته پدیده رعد و برق و بارش باران بیش از ۸۵۰ میلیون ریال خسارت به تجهیزات و تاسیسات برق این شهرستان وارد کرد.

محسن ابراهیمی افزود: بارش شدید باران و پدیده رعد و برق باعث اتصال و سوختگی ۲ دستگاه ترانس در ۲ منطقه شهر بیجار شد.

وی اظهار داشت: اختلال در شبکه توزیع برق منطقه پلیس راه بیجار - دیواندره و شهرک صنعتی بیجار، بیش از ۸۵۰ میلیون ریال خسارت برای تجهیزات این شرکت بر جای گذاشت است.

ابراهیمی تاکید کرد: ۲ دستگاه ترانس ۳۱۵ کیلو واتی و ۵۰۰ کیلو واتی که بر اثر رعد و برق دچار اختلال و قطعی برق در ۲ نقطه این شهر شده بود، با استفاده از منابع داخلی، ترانس‌های جدید نصب و اتصال برق برقرار شد.

او با اشاره به معایب شبکه انتقال هوایی برق توسط سیم لخت مسی و قطع شدن برق در هنگام بارش باران و برف یادآور شد: همجواری شبکه‌های هوایی برق با درختان و نیز نفوذ آب به داخل کابل ها، همواره در برخی مناطق باعث قطعی جریان برق و ایجاد خسارت به تاسیسات آن می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به علت قطعی برق در مواقع بارش و رعد و برق اضافه کرد: در پاره‌ای از اوقات سال بخصوص تابستان گرد و غبار باعث کثیف شدن مقره‌های سرامیکی خط انتقال برق و شبکه توزیع می‌شود که هنگام بارش باران و رعد و برق دارای بار الکتریکی شده و مشکلاتی متعددی را در شبکه ایجاد می‌کند.

 بارش و باران و پدیده رعد و برق طی نیم قرن گذشته در فصل بهار و پاییز سال جاری بی سابقه بود و مشکلاتی همچون جاری شدن سیل آب، قطعی برق و آب گرفتگی برخی از منازل و اصناف پایین دستی شهرستان را در پی داشته است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار