کد خبر: ۳۴۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷
وزیر نیرو در آغاز سفر به استان قم گفت: در مجموع وزارت نیرو حدود ۷۶۴ پروژه در دست اجرا در بخش‌های مختلف آب، برق و فاضلاب استان قم با اعتباری افزون بر ۴۲۰ میلیارد تومان دارد.
به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان صبح امروز ۱۹ مهرماه، در ابتدای سفر یک‌روزه خود به استان قم با اعلام این خبر افزود: امروز ۱۳ پروژه صنعت برق در استان قم در مجموع با افزون بر ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهد شد.

همچنین نیروگاه مولد کوچک به عنوان اولین نمونه کار بخش خصوصی و عملیات اجرایی ۴ پروژه بزرگ صنعت برق آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۱۰۷ میلیارد تومان اعتباراتی است که برای طرح‌های در دست اجرا در نظر گرفته شده که امروز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: افتتاح این طرح‌ها در مجموع موجب خواهد شد بخش برق در این استان با کاهش افت ولتاژ و تامین مطمئن برق صنایع وضیت پایداری پیدا کند.

اردکانیان با اشاره به آغاز فصل تدوین بودجه سال ۹۸ افزود: ان‌شاالله با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه نمایندگان مردم استان قم بتوانیم منابع مورد نیاز را برای شتاب‌بخشی به طرح‌ها تامین کنیم.

وی اضافه کرد: تاکید در بخش آب و برق به سمت اتکای بیشتر به بخش خصوصی است؛ به‌گونه‌ای که دولت بتواند نیاز‌ها را در سطح پایه تامین کند، و یک تسهیلگر برای ارتباط بین مولدین و مصرف کنندگان باشد.

وزیر نیرو اظهار کرد: چه در بخش نیاز‌های پایه و چه سایر بخش‌ها اصل موضوع این است که در مصرف منابع مختلف حیاتی از جمله آب، برق و به طور کلی منابع زیست محیطی گام بلندی به سمت مصرف صحیح برداشته شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: اگر روند بهینه مصرف اصلاح نشود، قطعا هر اندازه به طرح‌های تامین و تولید سرعت دهیم، این فاصله پر نخواهد شد.

وی، برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای سال جاری را براساس کم‌بارشی سال آبی گذشته دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های اجرایی را در بخش‌های شرب و تامین برق عملیاتی کنیم که بخش قابل توجهی از آن هم به همکاری مردم و مصرف‌کنندگان در بخش‌های مختلف وابسته است.

وزیر نیرو ادامه داد: پیش بینی ما این است که برای تابستان ۹۸ نسبت به آنچه اکنون در حال بهره برداری داریم و آنچه که نیازمان خواهد بود ۸۰۰۰ مگاوات کمبود داریم.

اردکانیان اضافه کرد: برنامه‌های ما بر این اساس است که حدود ۵۰۰۰ مگاوات آن را بتوانیم از طریق سرمایه گذاری‌های لازم در واحد‌های جدید به مدار بیاوریم. حدود ۲۶ نیروگاه جدید در دست ساخت است که ان شاالله با حمایت دولت به‌موقع منابع لازم ریالی و ارزی آن تامین شود.

وی افزود: ۳۰۰۰ مگاوات باقی مانده را نیز از طریق مدیریت مصرف که جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد، مدیریت خواهیم کرد.

وزیر نیرو با پراهمیت خواندن نقش مصرف صحیح منابع و اجرای مدیریت مصرف در روشنایی معابر، همکاری بیشتر صنایع در ساعات پیک و همکاری مردم به عنوان مصرف کنندگان خانگی را بیش از سال گذشته خواستار شد.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
آقای وزیر سلام .پست 63 کیلو ولت بنیاد یا یزدانشهر یک ماه قبل در استان قم برق دار ومورد بهره برداری قرار گرفت .دیگر چرا مزاحم شما شدند در ضمن مگر شما پست 63 کیلو ولت هم افتتاح میکنید برای شما کوچک نیست . این افتتاح هزینه بالایی برای بیت المال داشت . امیدوارم پروژه های دیگر که در استان قم افتتاح کردید قبلا افتتاح نشده باشدا. یاداوری کنم پست 400کیلو ولت تهران پارس که حدود دو ماه قبل در تهران افتتاح فرمودید قبلا برق دار شده بود. تحقیق بفر مایید
عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
باسلام جناب اقای وزیر در افتتاح ها کمی دقت بفرمایید که سالهای قبل شخص دیگری آن را انجام نداده باشد چون این کار در اکثر وزارت خانه ها مد شده من خودم ناظر بودم در سه سال هفته دولت سه دفعه یک پروژبه وسیله سه نفر از مدیران ارشد افتتاح شد متاسفانه هیچ کس هم نفهمید. راستی تا بحال از خود پرسیده اید چرا آقای حایری در بازدید ها از پروژه هاجنابعالی را همراهی نمیکنند بیشتر به فکر وزارت نیرو باشید
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
لطفا فکری به حال برق تهران بکنید انقدر مردم را از پیک نترسانید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار