کد خبر: ۳۵۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون در تشریح نحوه صرفه‌جویی ۵ میلیارد ریالی در بازسازی قطعات اظهار داشت: عملیات بازسازی و ترمیم یک مجموعه کامل از قطعات گرم کن هوای ورودی به دیگ بخار (ژونگستروم) توسط متخصصان شرکت مدیریت تولید برق بیستون انجام شد.
به گزارش برق نیوز،  مسعود میرزاعسگری، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون در تشریح نحوه صرفه‌جویی ۵ میلیارد ریالی در بازسازی قطعات اظهار داشت: عملیات بازسازی و ترمیم یک مجموعه کامل از قطعات گرم کن هوای ورودی به دیگ بخار (ژونگستروم) توسط متخصصان شرکت مدیریت تولید برق بیستون انجام شد.

وی ادامه داد: ژونگستروم نوعی گرمکن هوا می‌باشد که با استفاده از حرارت گاز‌های داغ خروجی از دیگ بخار درجه هوای ورودی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد که این عمل افزایش راندمان دیگ بخار را به همراه دارد.

میرزا عسگری خاطرنشان کرد: برای شروع تعمیرات دوره‌ای واحد ۲ نیروگاه بیستون یک مجموعه کامل از قطعات مذکور به تعداد ۱۲۰ عدد مورد نیاز بود، که با خرید آن هزینه‌ای در حدود ۶ میلیارد ریال بر شرکت تحمیل می‌شد، اما از آنجا که اجرای این پروژه صرفه جویی چشم گیری در هزینه‌های تعمیرات و نگهداری نیروگاه حاصل می‌کرد با حمایت مدیران و همت بلند کارکنان شرکت، پروژه مذکور از اوایل شهریور ماه آغاز شد؛ در این پروژه از قطعات فرسوده و غیر قابل استفادۀ تعمیرات قبلی استفاده گردید. هزینه‌های عملیاتی پروژه شامل خرید مواد اولیه اعم از میلگرد، تسمه، صفحه سنگ و سیم جوش، تنها با مبلغی در حدود ۱ میلیارد ریال تأمین شد و در نهایت صرفه جویی در حدود ۵ میلیارد ریال برای شرکت در برداشت.

مدیرعامل نیروگاه‌های بیستون و اسلام‌آباد غرب در بخش دیگری از اظهارات خود علاوه بر انجام پروژه مذکور که منتج به صرفه جویی ۵ میلیارد ریالی گردید؛ از ساخت و تعمیر تعداد بیش از ۲۴۰ قطعه مورد نیاز خبر داد.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت تولید برق بیستون با اعلام این خبر افزود که با ساخت و تعمیر این قطعات نیاز شرکت به خرید و صرف هزینه‌های گزاف تا حدود زیادی مرتفع شده و علاوه بر افزایش ضریب آمادگی، نرخ خروج اضطراری واحد‌های بخار این شرکت به شکل چشمگیری از هجده درصد در سال ۱۳۹۴ به پنج و دو دهم درصد در سال ۱۳۹۶ کاهش یافته است. از جدیدترین فعالیت‌های صورت گرفته در ساخت و تعمیرات قطعات مورد نیاز می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

تعمیر و بازسازی تعداد ۲۳۷ عدد از انواع والو (شیر‌های صنعتی)
ساخت انواع فیلتر (صافی) برای نصب بر روی فلایت پمپ‌های مورد استفاده در نیروگاه (این تجهیز به منظور تخلیه و انتقال سیالات در چاهک‌ها استفاده می‌شود)‌
ساخت قطعات ست‌پوینت و مقر فنر برای والو‌های گازی نیروگاه گازی اسلام‌آباد غرب.

میرزاعسگری درپایان ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت مدیریت تولید برق بیستون، به مهمترین نتیجه حمایت از تولید داخلی یعنی عبور موفق این شرکت از پیک بار تابستان سال جاری با حداکثر میزان آمادگی اشاره کرد.

لازم به ذکر است شرکت مدیریت تولید برق بیستون در کیلومتر ۲۵ جاده کرمانشاه-همدان قرار دارد و وظیفه بهره‌برداری و نگهداری از دو واحد بخار نیروگاه بیستون جمعاً با ظرفیت ۶۴۰ مگاوات و چهار واحد گازی نیروگاه اسلام آباد غرب با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات را بر عهده دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار