کد خبر: ۳۵۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱:۳۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت توانیر از اعمال طرح‌های تشویقی برای خرید برق در تابستان ۹۸ خبر داد و گفت: اگر واحدی اقدام به نصب تجهیزات تولید برق کند و بتواند برای تابستان ۹۸ برق تولید کرده و به شبکه بفروشد، ما اجازه خرید برق تا کیلووات ساعتی ۳۸۰ تومان را گرفته‌ایم.
متولی زاده: برق تولیدی واحدها کبلووات ساعتی  ۳۸۰ تومن خریداری می‌شودبه‌گزارش برق نیوز، "محمدحسن متولی‌زاده" در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت برق که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق برگزار شد طی سخنانی عنوان کرد: به نوبه خود باید از بخش خصوصی صنعت برق تشکر کنم، چرا که بدون تخصص و دلسوزی فعالان بخش خصوصی، توانمندی امروز صنعت برق ایران دست یافتنی نبود.

وی افزود: صنعت برق ایران امروز در جایگاه ارزشمندی قرار دارد، اما در زمینه ارتقای شرایط و افزایش بهره‌وری کار بسیار وجود دارد که می‌توان صنعت برق را از مشکلات رها کرده و شاهد پیشرفت بیش از پیش در این صنعت باشیم.

متولی‌زاده با اشاره به پیشنهاد وزیر نیرو برای تشکیل یک تشکل ملی برای دستیابی به اجماع ملی در بخش برق گفت: اجماع ملی لازم است تا برق به عنوان یک کالای ارزشمند در کشور شناسانده شود و ارزش واقعی برق مورد حساب قرار گیرد.

وی ادامه داد: اقتصاد برق نیاز به اصلاح دارد، اگر واقعیت‌های اقتصادی برق در کنار واقعیت‌های اقتصاد کشور قرار گیرد می‌بینیم که امروز ما برق را ۹۰ درصد ارزان‌تر از اول انقلاب به مشترکان می‌دهیم و مشترکان پرمصرف ۱۰ برابر مشترکان دیگر از یارانه پنهان برق بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل توانیر در خصوص اصلاح قرارداد‌های برق گفت: در بحث قرارداد‌ها مباحث را با هماهنگی سندیکای برق پیش می‌بریم تا پروژه‌ها را اولویت بندی کرده و منابع مالی محدود را به قرارداد‌های اولویت دار اختصاص دهیم.

متولی‌زاده از اعمال طرح‌های تشویقی برای خرید برق در تابستان ۹۸ خبر داد و گفت: اگر واحدی اقدام به نصب تجهیزات تولید برق کند و بتواند برای تابستان ۹۸ برق تولید کرده و به شبکه بفروشد، ما اجازه خرید برق تا کیلووات ساعتی ۳۸۰ تومان را گرفته‌ایم.

وی افزود: همچنین بحث مدیریت بار مشترکین را کمک با استارت آپ‌ها پی خواهیم گرفت و بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی برق نیز مبحث مهمی است که در جای خود مطرح و پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به ظرفیت‌های قانونی استفاده از منابع مالی ناشی از صرفه جویی در مصرف سوخت گفت: بحث سوخت صرفه جویی شده بحثی جدی است که باید شورای عالی اقتصاد به این نتیجه برسد که از این محل به سرمایه گذارانی که موجب صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش کارآیی صنعت برق می‌شوند، برای بازگشت سرمایه‌های آن‌ها و تأمین مالی اقدام کند و یا اجازه دهند که سوخت صرفه جویی شده در اختیار بخش خصوصی صرفه جویی کننده، قرار گیرد.

متولی زاده خاطرنشان کرد: ما به عنوان دولت و توانیر این آمادگی را داریم که از وسط معامله عرضه و تقاضا خارج شویم و ارتباط مستقیمی بین عرضه و تقاضا ایجاد شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار