کد خبر: ۳۵۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ یکی از برنامه‌های پیک سال ۹۸ تهران را تعویض ۵ میلیون لامپ سازمان‌های دولتی به ال‌ای دی عنوان کرد و گفت: در تابستان ۹۷ تنها یک درصد انرژی مورد نیاز در شهر تهران را نتوانستیم تامین کنیم و با این روش‌ها درصدد جبران این کسری هستیم.

به گزارش برق نیوز، "حسین صبوری" در نشست خبری حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق تهران بزرگ مسئولیت تامین برق تهران به عنوان پایتخت را داریم، گفت: شهر تهران ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارد که ۱۴ درصد مشترکین برق کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۳۲ کیلومتر شبکه برق در کشور داریم، افزود: ۳۲ درصد شبکه زمینی برق کشور در تهران است و همچنین ۱۰ درصد کل برق کشور در شهر تهران مصرف می‌شود.

صبوری با اشاره به اینکه برای تامین برق مورد نیاز مشترکین تلاش می‌کنیم، تاکید کرد: امروزه برق به عنوان زیرساخت اصلی توسعه و ضرورت‌های تامین رفاه اجتماعی است و ضروری است که ۲۴ ساعته برای ارائه خدمت به مشترکین تلاش کنیم.

وی ادامه داد: سالانه به صورت مستمر ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهینه‌سازی و نوسازی سیستم‌های شبکه برق تهران سرمایه‌گذاری می‌شود که البته کافی نیست. همچنین موازی با این این نوسازی توسعه شبکه برق را در حال انجام داریم که بر اساس افزایش میانگین ۱۰۰ هزار مشترک در سال باید ۱۵۰ میلیارد تومان در این راستا سرمایه‌گذاری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه فصل زمستان به لحاظ جغرافیایی مشکلاتی برای شبکه برق پیش می‌آورد، افزود: اصلاح و بازنگری شبکه در این دوره زمانی باید انجام شود و همچنین بحث آمادگی برای تامین برق در تابستان مطرح است که اوج مصرف است، توسعه بهینه‌سازی شبکه را به همراه فعالیت گسترده در مدیریت کاهش بار در دستور کار داریم.

به‌گفته وی پیک مصرف برق شهر تهران ۴ هزار و ۶۶۶ مگاوات بود که امسال باید به ۴ هزار و ۹۰۰ مگاوات می‌رسید و ما با برنامه‌ریزی خود اجازه عبور از ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات را ندادیم که موارد مختلفی در این مدیریت مصرف دخیل بود که از جمله آن‌ها بحث فرهنگ‌سازی، پیگیری مستمر برای تغییر ساعات اداری و استفاده از مولد‌های بخش خصوصی و دولتی بوده است.

صبوری درباره کاهش مصرف در تابستان امسال نیز گفت: ماحصل کاهش مصرف نزدیک ۴۰۰ هزار مگاوات در شهر تهران بوده که مصرف کل تهران را به ۴ هزار و ۵۶۸ مگاوات رساند.

وی درباره سهم ادارت از این صرفه‌جویی نیز عنوان کرد: نزدیک به ۲۵۰ مگاوات از تعییر ساعات ادارات صرفه جویی انجام شد که برای کنترل آن ۲۵۰ گروه عملیاتی به ۱۲۰۰ مرکز بزرگ دولتی مراجعه کرده و وضعیت ان‌ها را بررسی و راهنمایی‌هایی را ارائه کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ادامه داد: همچنین دستگاه‌های دولتی موظف به خاموشی سیستم‌های سرمایشی خود در ساعات یک بعد از ظهر بودند که در صورت عدم همکاری در رابطه با ان مجموعه اقدام می‌کردند.

وی تصریح کرد: برق نزدیک به ۲۰۰ دستگاه دولتی که به رویکرد‌های موجود عمل نکردند، قطع کردیم که باعث افزایش امید و اعتماد مردم شد.

وی سهم صرفه‌جویی دستگاه‌های دولتی را ۳۰۰ مگاوات و سهم مردم را ۱۵۰ مگاوات دانست.

صبوری درباره خاموشی‌های تابستان ۹۷ گفت: تهران در تابستان سال ۹۷ کمتر از دو هفته خاموشی داشته است که چیزی حدود ۴۲ ساعت بود.

وی اقدامات وزارت نیرو را با وجود خشکسالی برای جلوگیری از خاموشی‌ها عنوان کرد و گفت: مدیریت بار ۶۰۰ مگاواتی در شهر تهران را برای تابستان سال آینده در نظر داریم که از اکنون برای رسیدن به این هدف کمیته‌هایی را سازماندهی کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه در سال تنها ۳۰۰ ساعت با مشکل جدی تامین برق مواجه هستیم، افزود: غیر از این روز‌ها در زمان‌های دیگر با مازاد تولید برق در کشور مواجه هستیم که توجیه اقتصادی ایجاب نمی‌کند برای این ۳۰۰ ساعت سرمایه‌گذاری کنیم و می‌توانیم با توصیه‌ها این مقدار را کنترل کنیم و در واقعیت نیروگاه مجازی ایجاد کنیم.

وی یکی از برنامه‌های پیک سال ۹۸ تهران را تعویض ۵ میلیون لامپ سازمان‌های دولتی به ال‌ای دی عنوان کرد و گفت: در تابستان ۹۷ تنها یک درصد انرژی مورد نیاز در شهر تهران را نتوانستیم تامین کنیم و با این روش‌ها درصدد جبران این کسری هستیم.

به گفته صبوری دستگاه‌های دولتی که از خرداد تا شهریور ماه امسال مصرف بیشتری داشتند در ساعت پیک هزینه‌هایشان ۲۰ درصد بیشتر محاسبه شده است.

وی درباره ساعات خاموشی تابستان امسال تهران نیز گفت: در تهران بیشتر از ۲ هفته خاموشی نداشتیم که در روز بیشتر از ۳ ساعت نبوده است. در واقع این خاموشی‌ها حدود ۴۲ ساعت در تابستان سال گذشته بوده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار