کد خبر: ۳۵۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه عمر شبکه توزیع برق در کشور بالا است، تصریح کرد: به دلیل عدم سرمایه گذاری طی سال‌های گذشته شبکه توزیع با انباشت فرسودگی مواجه است و از سوی دیگر رشد مصرف برق میزان فشار بر شبکه توزیع را افزایش می‌دهدو در صورت عدم سرمایه گذاری در شبکه توزیع برق هرساله افزایش خاموشی‌ها امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

به گزارش برق نیوز، محمودرضا حقی فام ،سخنگوی صنعت برق با اشاره به شبکه توزیع برق در کشور اظهار کرد: در جنوب کشور و مناطق مرطوب میزان فرسودگی شبکه توزیع برق بیشتر است که این موضوع باعث افزایش تلفات برق می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه عمر شبکه توزیع برق در کشور بالا است، تصریح کرد: به دلیل عدم سرمایه گذاری طی سال‌های گذشته شبکه توزیع با انباشت فرسودگی مواجه است و از سوی دیگر رشد مصرف برق میزان فشار بر شبکه توزیع را افزایش می‌دهد.

وی افزود: در انتهای سال ۹۵ دارایی‌های صنعت برق ۶۰ هزار میلیارد تومان بود که با تغییر شرایط ارزی این عدد به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یافت که ۵ درصد آن معادل ۵ هزار میلیارد تومان برای بازسازی شبکه در سال نیاز است.

به گفته وی؛ در صورت عدم سرمایه گذاری در شبکه توزیع برق هرساله شاهد افزایش تلفات خواهیم بود و افزایش خاموشی‌ها امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

حقی فام با اشاره به قیمت برق تصریح کرد: قیمت برق خانگی در کشور یک بیستم سایر کشور‌های دیگر است و از سوی نظام پرداخت این مابه‌التفاوت به وزرات نیرو با اختلال مواجه است که این موضوع می‌تواند افزایش ظرفیت تولید و کاهش تلفات شبکه توزیع را با کندی مواجه کند و در نتیجه خاموشی‌های برق افزایش یابد.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
با درود به دکتر حقی فام.
1-دارایی=بدهی+سرمایه. ایا منظور شما سرمایه است؟
2- مبلغ 60 هزار میلیارد تومان ،سرمایه( دارایی)صنعت برق است یا سرمایه شبکه توزیع؟ چون ارزش 20 هزار مگاوات نیروگاه بتنهایی حدود 40 هزار میلیارد تومان میشود با قیمت سال 95.
3-در سال 1390 تلفات توزیع بالای 20 درصد بود و با کوشش جهادی جنابعالی و مدیران، این عدد در سال 96 به 11 در صد رسیده، از نظر فنی برای کاهش 10 درصد تلفات الزاما باید 50 درصد شبکه اصلاح و بهینه سازی( رفع فرسودگی )شده باشد. حال اگر فرمایش و هشدار جنابعالی در باب طول عمر و فرسودگی شبکه را عامل خاموشی و تلفات بدانیم، پس چگونه تلفات همین شبکه از 20 به 10 درصد رسیده است؟
4-واقعا چه ضرورتی دارد برای بیان یک موضوع کاملا علمی( پایین بودن قیمت برق)از گزاره هایی متناقض استفاده نماییم؟ با چنین استدلال ها فقط حجم ابهام های خواننده را بیشتر میکنید.
ضمن پوزش از جناب دکتر، امیدوارم در اینده، گزارش های علمی از ایشان شاهد باشیم.
متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
چرا همش انتقاد، کارخوب را باید گفت!!!
با سلام، مدیریت خوب همکاران توزیع برق تهران بزرگ در ورزشگاه آزادی و اطراف ورزشگاه در بازی تاریخی فینال باشگاه های آسیا را تبریک و نایب قهرمانی تیم خوب پرسپولیس را به همه خوانندگان خبرنامه برق نیوز تبریک عرض می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
خوب سال 1397رو به پایان است دادن خاموشیهای گسترده به مردم و صنایع و...ان خاموشی را هم به گردن کمبود نزولات اسمانی انداختیم هماهنگی با دولت این کار انجام شد حال می خواهیم وارد سال 1398بشویم یعنی پیک 98 از همین حالا دادمان بلند شده اگر کمک به توزیع نشود خاموشی خواهیم داشت اقای دکتر خودتان ومدیر عامل وقت وحتی معاون وزیر جدید هم در مجلس ورادیو وتلویزیون بارها گفتید که ما تلفات را به 10وزیر 10رسانده ایم بلاخره شما دانشگاهی هستید ومی دانید که بازائ یک درصد کاهش تلفات باید چه میزان هزینه از بیت المال خرج کرد واز طرفی طبق گزاره های هواشناسی واقفید که سال اینده انشا...کمبود نزولات نخواهیم داشت خوب می دانید که در این مدت برای شبکه برق با گذاشتن این مدیران بی تجربه وبله قربان گو وضعیف کاری انجام نشده وفقط حرفهای دانشگاهی که به درد دانشگاه می خورد چیزی نگفته اید میلیاردها تومان در تلفات وکاهش پیک فقط با امار سازی خرج کردید وبه خورد نمایندگان ...دادید حال مجددا تقاضای پول برای فرسودگی شبکه می کنید شما وقتی می گویید که ما تلفات را از 20به زیر10رسانده ایم یعنی بالای50درصد شبکه را اصلاح وبهینه سازی کرده ایم یعنی میلیاردها تومان پول این ملت فلک زده را خرج مدیران بی تجر به کرده ایم که کار یاد بگیرند وبه مردم ومسئولان ....دروغ بگویند بله با این وضع اگر. به پیش برویم خاموشی داریم با این اوصاف تلفات در بخش توزیع بالای 27درصد می باشد ..باز دور وتسلسل انشا..مدیر عامل جدید ببنیم چکار خواهد کرد فعلا قضاوت د. باره ایشان زود است
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار