کد خبر: ۳۵۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷
معاون وزیر نیرو قیمت‌های خرید تضمینی برق را قیمت‌های جذاب دانست وافزود:به دنبال احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها در کشور هستیم، این نیروگاه‌ها علاوه بر تولید برق از تبخیر آب جلوگیری خواهند کرد.

به گزارش برق نیوز؛ سید محمد صادق زاده در آیین افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان قم در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به فواید احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی اظهار کرد: پیک مصرف برق در استان قم در فصل تابستان است و بیشترین تولید مصرف برق توسط نیروگاه‌های برق خورشیدی هم در فصل تابستان است، همچنین این نیروگاه‌ها اشتغالزایی خوبی دارند.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های برق خورشیدی احتیاجی به مصرف آب ندارند، در حالی که مصرف آب نیروگاه‌های حرارتی زیاد است، باید آب برای مصارف مهم‌تر اختصاص پیدا کند.

معاون وزیر نیرو افزود: کشور‌هایی در دنیا وجود دارند که تابش خورشید در آن کشور‌ها زیاد است، اما زمین به اندازه مورد نیاز در آن کشور‌ها برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی وجود ندارد، اما در ایران زمین به اندازه کافی برای احداث این نیروگاه‌ها وجود دارد و کشورمان علاوه بر نفت و گاز ظرفیت خوبی برای تولید برق خورشیدی دارد.

صادق زاده قیمت‌های خرید تضمینی برق را قیمت‌های جذاب دانست و تصریح کرد: وزارت نیرو به دنبال حمایت از تولید برق از طریق انرژی‌های پاک است تا شاهد صرفه جویی در مصرف سوخت و مصرف آب در تولید برق در کشور باشیم.

وی ادامه داد: اگر در استانی، استانداری و دستگاه‌های دیگر از سرمایه گذاران تولید برق خورشیدی حمایت کنند، شاهد افتتاح نیروگاه‌های برق خورشیدی در آن استان خواهیم بود، این مسأله در استان قم رخ داد و اطمینان دارم که نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی در این استان یکی پس از دیگری به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق افزود: دو سال پیش نخستین نیروگاه بزرگ برق خورشیدی در کشور به بهره برداری رسید، از آن زمان تاکنون ۴۰ نیروگاه بزرگ برق خورشیدی در کشور وارد مدار تولید شدند و ظرفیت تولید برق این نیروگاه‌ها حدود ۲۵۰ مگاوات است، نرخ رشد احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی در کشور بیشتر از نرخ رشد احداث نیروگاه‌های دیگر است.

صادق زاده با اشاره به ظرفیت تولید برق بادی در استان قم اظهار کرد: مجوزی برای احداث نیروگاه‌های برق بادی در این استان صادر شده است، اما اولویت در استان قم تولید برق خورشیدی است، البته مناطق با پتانسیل بادی خوب در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: به دنبال احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها در کشور هستیم، این نیروگاه‌ها علاوه بر تولید برق از تبخیر آب جلوگیری خواهند کرد؛ امکان احداث چنین نیروگاه‌هایی در استان قم با وجود مشکل کمبود آب وجود دارد.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: باید به جای تولید برق از نفت و گاز به دنبال استفاده از این منابع در مصارف دیگر باشیم، همچنین باید صادرات برق خورشیدی از ایران را در آینده به کشور‌های مختلف دنبال کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار