کد خبر: ۳۵۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان در نشست بررسی چالش‌های صنعت برق استان گیلان با تاکید بر اینکه رسالت و هدف صنعت برق بسیار ارزشمند است، گفت: پایه‌های توسعه کشور به این صنعت بستگی دارد.
به گزارش برق نیوز، سیدمحمد احمدی در نشست بررسی چالش‌های صنعت برق استان گیلان با تاکید بر اینکه رسالت و هدف صنعت برق بسیار ارزشمند است، گفت: پایه‌های توسعه کشور به این صنعت بستگی دارد.

وی افزود: در شرایط فعلی برای اجرای پروژه‌های برق منطقه‌ای گیلان بهترین شیوه آن است که در پی تامین منابع مالی باشیم و فاینانس داخلی (ماده ۵۶) یکی از منابع مهم برای سرمایه گذاری است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه می‌تواند راهگشا باشد.

همچنین در این نشست عظیم بلبل آبادی، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با بیان این مطلب افزود: مطالعات جامع شبکه انتقال و فوق توزیع استان گیلان به صورت ۱۰ ساله و پنج ساله با برش یکساله بطور جامع و کامل تا سال ۱۴۰۵ تهیه شده که متن کامل آن به استانداری گیلان نیز ارسال شده است.

وی اضافه کرد: نیاز پیک بار مصرف استان در سال ۱۴۰۰ حدود دو هزار و ۲۳۴ مگاوات و در سال ۱۴۰۵ به دو هزار و ۵۳۳ مگاوات پیش بینی شده است. هم اکنون میزان مصرف استان ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات است در حالی که ظرفیت نامی تولید دو هزار و ۸۲۶ مگاوات است و میزان تولید در فصول مختلف سال با توجه به تعمیرات، تامین سوخت و دیگر موارد حدود ۲۰۰ مگاوات کمتر است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان یادآور شد: در سال جاری پیک بار در نهم مردادماه ۱۸۳۵ مگاوات بوده است که میزان ظرفیت تولید بسیار بیشتر از این میزان است.

بلبل آبادی افزود: از این رو مازاد برق تولیدی استان گیلان به استان‌های همجوار مانند تهران، آذربایجان، مازندران و زنجان انتقال داده می‌شود.

وی بر ضرورت سرمایه گذاری در شبکه انتقال و فوق توزیع استان تاکید کرد و گفت: بحث تامین منابع، تنها چالش موجود است و در همین راستا برای تعداد ۴۷ پست فوق توزیع (توسعه و احداث) و ۱۷ پست انتقال (توسعه و احداث) به دو هزار میلیارد تومان اعتبار با محاسبه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی نیاز داریم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار