کد خبر: ۳۵۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷
به نظر می‌رسد که دو شرکت خودروسازی فولکس واگن و فورد قصد دارند به منظور توسعه فناوری خودرو‌های خودران و برقی با یکدیگر همکاری کنند و آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با همکاری یکدیگر به شکوفایی و تکامل این صنعت کمک کرده و سهم قابل توجهی از بازار‌های جهانی خودرو را از آن خود کنند و تمرکز اصلی این اتحاد بر روی تولید و توسعه خودرو‌های تجاری و وانت پیکاپ برقی و خودران خواهد بود.

به گزارش برق نیوز، با اینکه چندی پیش هم اخبار و شایعاتی مبنی بر اتحاد شرکت خودروسازی فولکس واگن بعنوان بزرگترین خودروساز اروپا و شرکت آمریکایی فورد که از محبوبیت بسزایی برخوردار است، در فضای مجازی منتشر شده بود، اما حالا تازه‌ترین گزارش‌ها صحت اخبار قبلی را تایید می‌کند چراکه به نظر می‌رسد عزم این دو خودروساز بزرگ برای توسعه صنعت و فناوری خودرو‌های خودران و الکتریکی جزم شده و آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با همکاری یکدیگر به شکوفایی و تکامل این صنعت کمک کرده و سهم قابل توجهی از بازار‌های جهانی خودرو را از آن خود کنند.

از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی که تاکنون توانسته‌اند با معرفی و عرضه خودرو‌های برقی میزان فروش خود را افزایش داده و سهم چشمگیری از بازار‌های جهانی را به خود اختصاص دهند، می‌توان به تسلا و نیسان اشاره کرد.

در سال‌های اخیر خودرو‌های برقی و الکتریکی بالاخره سر از نمایشگاه‌های خودرو بیرون آوردند و توانستند با ورود به خیابان‌های شهر، نظر خیل عظیمی از کاربران و مشتریان خودرو را جلب کنند که در این میان طرفداران محیط زیست به نسبت استقبال بسیار بیشتری از این محصولات کردند.

حالا در صورتی که این دو خودروساز آلمانی و آمریکایی پس از انجام مذاکرات مختلف طی یک جوینت ونچر بتوانند محصولات باکیفیت و جدیدی را به مرحله تولید برسانند، بدون شک می‌توان گفت که قدم بزرگی در راستای شکوفایی صنعت خودرو‌های خودران و برقی برداشته شده است.

 برخی از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که تمرکز اصلی این اتحاد بر روی تولید و توسعه خودرو‌های تجاری و وانت پیکاپ برقی و خودران خواهد بود و این دو شرکت برای بخش تحقیق و توسعه و همچنین انجام پروژه‌های عملیاتی تولید آن، ممکن است در آینده‌ای نزدیک چندمیلیارد دلار سرمایه گذاری کنند.

پیشتر فولکس واگن اعلام کرده بود که در زمینه توسعه خودرو‌های خودران و الکتریکی قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۳۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند تا بتواند به اهداف و برنامه‌های خود دست یابد.

یکی از نمونه‌های بارز موفقیت اتحاد خودروسازان، بدون شک اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بود که برای هر یک از این سه شرکت سودآوری و موفقیت قابل ملاحظه‌ای را رقم زد و محصولات باکیفیت و جدیدی به واسطه این همکاری وارد بازار‌های جهانی خودرو شد و مورد محبوبیت شهروندان نیز قرار گرفت.

به نظر می‌رسد شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که بیش‌ترین سهم فروش خودرو را در جهان دارد، می‌خواهد رسوایی خودرو‌های دیزلی موسوم به دیزل گیت (diesel Gate) خود را جبران کرده و به توسعه فناوری‌های نوینی همچون خودرو‌های خودران و هم‌چنین وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست نظیر خودرو‌های برقی و الکتریکی بپردازد و بدین ترتیب چهره آلوده و تخریب نام خود را در جهان از بین ببرد.

تاکنون شرکت‌های بسیاری نظیر اپل، جنرال موتورز، تسلاموتورز، نسخه‌هایی آزمایشی از خودرو‌های خودران را به مرحله تولید رسانده‌اند که البته هنوز هیچ‌یک از آن‌ها نتوانسته‌اند از آزمایش‌ها و تست‌های نهایی خود سربلند بیرون آمده و به طور کامل مورد تایید سازمان‌های نظارتی و حمل و نقل جاده‌ای در کشور‌های موردنظر قرار بگیرند.

خودرو‌های خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کند.

با توجه به گسترش روزافزون خودرو‌های برقی که بعنوان وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست شناخته می‌شوند، شرکت‌های خودروسازی بسیاری تصمیم گرفته‌اند که در چندسال اخیر به تولید و توسعه خودرو‌های برقی روی آورند تا بدین ترتیب نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین داشته و رضایت و توجه خیل عظیمی از مشتریان خودرو را نیز به سمت و سوی خود جلب کنند
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار