کد خبر: ۳۵۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
آزمایش خود راه‌اندازی و اتصال به شبکه نیروگاه برق‌آبی سیمره در استان ایلام با حضور نمایندگان شرکت مدیریت شبکه برق ایران و برق منطقه‌ای غرب با موفقیت انجام شد.
به‌گزارش برق نیوز، مدیر برق و مکانیک طرح سیمره ضمن اعلام این خبر گفت: پس از وقوع حادثه بلک اوت (Black out) شبکه سراسری برق کشور در سال‌های ۶۸ و ۸۱ و به جهت بازیابی سریع شبکه، شناسایی، آزمون و در دسترس قرار دادن نیروگاه‌هایی که در شرایط اضطراری توانائی راه‌اندازی خود و شبکه مجاور خود را داشته باشند، در دستور کار قرار گرفت.

آرش فرشیدفر افزود: با توجه به پیش‌بینی تمهیدات و تجهیزات مرتبط با این موضوع در واحد‌های برق‌آبی سیمره، این تست به مدت ۸ ساعت با حضور نمایندگان مدیریت شبکه برق کشور، برق منطقه‌ای غرب، همکاران کارفرما و پیمانکار بهره‌برداری نیروگاه با موفقیت عملی شد.

مدیر برق و مکانیک سیمره به تشریح این فرآیند پرداخت و ادامه داد: در این آزمون، ابتدا نیروگاه سیمره به‌صورت کامل و سپس پست اسلام‌آباد و بخش فوق توزیع ۲۳۰.۶۳ کیلوولت کرمانشاه نیز به‌صورت جزیره‌ای از مدار خارج شدند و نیروگاه سیمره بدون هیچ‌گونه تکیه بر منابع بیرونی با باز راه‌اندازی سیستم‌های خود به میزان توان مورد انتظار نمایندگان مدیریت شبکه و دیسپاچینگ ملی، جزیره‌ای در خاموشی فرو رفته را درکوتاه‌ترین زمان ممکن به‌صورت کامل و موفقیت‌آمیز بازیابی نمود.

این گزارش می‌افزاید، شبکه برق غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، کردستان و همدان است و نیروگاه برق‌آبی سیمره تنها نیروگاهی بوده که توانایی خود راه‌اندازی در این شبکه را دارد.

لازم به ذکر است نیروگاه برق‌آبی سیمره در جنوب استان ایلام با ۳ واحد ۱۶۰ مگاواتی نقش مهمی در تأمین انرژی الکتریکی و همچنین پایداری شبکه برق کشور را در منطقه غرب بر عهده داشته و تاکنون بیش از ۱۵۰۰ گیگاوات ساعت تولید انرژی الکتریکی را داشته است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار