کد خبر: ۳۵۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷
معاون وزیر نیرو در امور حقوقی و پشتیبانی مجلس موضوع "پیشگیری از وقوع جرم" را یکی از سیاست‌های مهم پیش‌روی وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید مصادیق جرم در همه شرکت‌های تابعه این وزارتخانه شناسایی و برای آن‌ها راهکار اندیشیده شود وتشکیل پرونده‌های قضایی هر سال هزینه‌های گزافی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند که با پیشگیری می‌توان از این هزینه‌ها کاست.

به‌گزارش برق نیوز، بیست و ششمین نشست شورای حقوقی منطقه ۷ وزارت نیرو با حضور معاون حقوقی، مجلس و پشتیبانی این وزارتخانه، مدیران کل دفاتر حقوقی شرکت‌های مادر تخصصی و مدیران دفاتر حقوقی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان برگزار شد.

معاون وزیر نیرو در امور حقوقی و پشتیبانی مجلس در این نشست، موضوع "پیشگیری از وقوع جرم" را یکی از سیاست‌های مهم پیش‌روی وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید مصادیق جرم در همه شرکت‌های تابعه این وزارتخانه شناسایی و برای آن‌ها راهکار اندیشیده شود.

"رضا انجم‌شعاع" افزود: تشکیل پرونده‌های قضایی هر سال هزینه‌های گزافی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند که با پیشگیری می‌توان از این هزینه‌ها کاست.

وی تاکید کرد: تعامل و ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله ثبت اسناد، دادگستری و حوزه قضایی از سیاست‌های وزارت نیرو است و انتظار می‌رود جلسات متعددی بین دفاتر حقوقی شرکت‌ها و مسئولان این دستگاه‌ها برگزار شود، چرا که در کاهش هزینه‌ها و تسریع امور بسیار موثر است.

انجم‌شعاع، مستندسازی اسناد مالکیت اموال غیرمنقول و منقول صنعت آب و برق و تملک اراضی را یکی دیگر از مسائل مهم وزارت نیرو دانست و ادامه داد: واحد‌های حقوقی شرکت‌های مجموعه وزارت نیرو، اموال منقول و غیرمنقول را مستندسازی و تعیین تکلیف کنند و وظیفه صدور اسناد مالکیت و مسئولیت‌سازی بر عهده مدیران حقوقی است.

معاون حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو افزود: قرارداد‌های تنظیم شده در شرکت‌های آب و برق زیر نظر مدیر حقوقی تنظیم شود تا از تحمیل هزینه‌هایی در آینده جلوگیری به عمل آید.

در ادامه "محمد امانی" مدیر کل دفتر حقوقی وزارت نیرو با تاکید بر بهره‌مندی دفاتر حقوقی از حداکثر ظرفیت‌های حقوقی به خصوص در بحث قرارداد با پیمانکاران گفت: باید سازکار‌هایی در رابطه با تنظیم قرارداد‌ها اندیشیده و طی بخشنامه ابلاغ شود تا بر اساس آن قرارداد‌ها طبقه بندی و بر اساس نیاز در حوزه وزارت نیرو و شرکت‌های مادر تخصصی و بخشی در داخل شرکت‌ها منعقد شود.

وی افزود: مسئله دیگری که نیاز است به صورت تخصصی و جدی مورد توجه قرار گیرد، مسئله مستندسازی با بکارگیری نیرو‌های مجرب است.

امانی همچنین از آغاز مراحل تنظیم تفاهم‌نامه بین وزارت نیرو با معاونت پیشگیری از جرم خبر داد و افزود: این موضوع پس از رسیدن به مرحله نهایی ابلاغ خواهد شد و لازم است شرکت‌ها با معاونت پیشگیری از جرم استان‌ها به‌منظور بهره‌مندی از فرصت موجود مرتبط شوند.

مدیر کل دفتر حقوقی وزارت نیرو همچنین از مدیران دفاتر حقوقی خواست تا پرونده‌های خاص و مهم را خودشان به طور جدی رصد کرده و در مراحل بدوی رای بگیرند.

همچنین در این جلسه معاون دادستان کرمان خواستار بهره‌گیری از نظرات تخصصی سازمان‌ها در جهت اصلاح قوانین شد.

در ادامه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان اظهار داشت: مسائل حقوقی جزو گلوگاه‌های هر شرکت است و تبادل تجارب برای آسانتر کردن مسائل حقوقی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

علی اصغر نصرالهی افزود: خط ۴۰۰ کیلوولت جیرفت- ارگ بم- کهنوج از جمله پرژوه‌های اولویت‌دار شرکت برق منطقه‌ای است که با تکمیل آن رینگ جنوب شرق کشور تکمیل و کمک بسزایی در بهبود پایداری شبکه در جنوب شرق کشور خواهد شد که در حال حاضر با مشکلات بسیاری در زمینه معارضان حقیقی و حقوقی مواجه است و لازم است به سرعت تمهیداتی برای آن اندیشیده شود.

وی همچنین کند بودن روند مستندسازی اموال منقول، معارضان خطوط انتقال و تجاوزات حریمی و کند بودن روال رسیدگی را از جمله مشکلات پیش روی شرکت دانست و خواستار بازنگری در برخی از قوانین و مقررات به منظور تسریع امور شد.

در این جلسه همچنین پرسش و پاسخ و موضوعات مختلف حقوقی مطرح و شرکت کنندگان به بیان نظرات خود پرداختند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار