کد خبر: ۳۵۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷
 در فراخوان جذب هیأت علمی برای سال جاری، پر طرفدارترین رشته به منظور جذب استاد مهندسی برق و کم متقاضی‌ترین رشته شهرسازی است.
به گزارش برق نیوز، فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از شهریورماه امسال آغاز شده است.

بر اساس تقاضایی که افراد در این فراخوان اعلام کرده اند، پرمتقاضی‌ترین رشته‌ها برای جذب استاد در رتبه‌های اول تا پنجم مهندسی برق با ۲ هزار و ۸۶۵ تقاضا، مهندسی عمران با ۲ هزار و ۴۷۳ تقاضا، شیمی با ۲ هزار و ۴۳۶ تقاضا، مهندسی کامپیوتر با ۲ هزار و ۱۸۸ تقاضا و مهندسی مکانیک با ۲ هزار و ۱۴۳ تقاضا است.

در همین زمینه، رشته شهرسازی کم متقاضی‌ترین رشته در میان متقاضیان بود که تنها ۵۱۶ نفر برای جذب هیأت علمی درخواست داده اند.

میزان درخواست متقاضیان برای جذب در این پنج رشته بر اساس جنسیت شامل در رشته مهندسی برق تعداد متقاضیان مرد دو هزار و ۱۲۵ و تعداد متقاضیان زن ۷۴۰ نفر، در رشته مهندسی عمران تعداد متقاضیان مرد دو هزار و ۳۰ نفر و تعداد متقاضیان زن ۴۴۳ نفر، در رشته شیمی تعداد متقاضیان مرد ۸۴۸ نفر و تعداد متقاضیان زن هزار و ۵۸۸ نفر، در رشته مهندسی کامپیوتر تعداد متقاضیان مرد هزار و ۱۶۷ نفر و تعداد متقاضیان مرد هزار و ۲۱ نفر همچنین در رشته مهندسی مکانیک تعداد متقاضیان مرد هزار و ۸۶۷ نفر و تعداد متقاضیان زن ۲۷۶ نفر است.

براساس اطلاعات مرکز جذب وزارت علوم، در مجموع درصد حضور مردان ۵۶ و زنان ۴۴ درصد اعلام شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار