کد خبر: ۳۵۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷
بانک توسعه آسیا برای اتصال سیستم برق تاجیکستان به شبکه واحد برق آسیای مرکزی ۳۵ میلیون دلار به این کشور وام می‌دهد.
به گزارش برق نیوز، بانک توسعه آسیایی برای اتصال سیستم انرژی تاجیکستان به شبکه واحد برق منطقه آسیای مرکزی، به این کشور ۳۵ میلیون دلار وام بلاعوض می‌دهد.

این توافقنامه‌ای بین این کشور و بانک توسعه آسیایی در شهر «دوشنبه» به امضا رسید.

سند مذکور را به نمایندگی از تاجیکستان «نعمت الله حکمت الله زاده» وزیر توسعه اقتصاد و تجارت این کشور و «پرادپ سگراواوا» نماینده دائمی بانک توسعه آسیایی در تاجیکستان امضا کردند.

نمایندگی بانک توسعه آسیایی در تاجیکستان امضا این سند را باعث گسترش تجارت انرژی و بهبود بهره وری انرژی بین کشور‌های منطقه آسیای مرکزی عنوان کرده است.

شبکه واحد برق آسیای مرکزی در دوران شوروی ایجاد و در حال حاضر فعالیت‌های آن میان ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان هماهنگ شده است.

در دهه اخیر تبادل برق در چارچوب این شبکه به تدریج رو به کاهش رفته و حذف تاجیکستان از سیستم انرژی ازبکستان در سال ۲۰۰۹ میلادی اثربخشی این شبکه را محدود کرد.

امضا توافقنامه در زمینه فروش برق برای احیا تجارت انرژی میان تاجیکستان و ازبکستان در مارس سال جاری میلادی نخستین گام برای ازسرگیری شبکه واحد برق منطقه‌ای می‌باشد.

بنابه سخنان «یوکی ینائوی» متخصص بانک توسعه آسیایی با اجرای این پروژه امکان انتقال برق اضافی تاجیکستان در فصل تابستان به ازبکستان فراهم و استفاده موثر از انرژی در منطقه را تضمین خواهد کرد.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار