کد خبر: ۳۵۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
رئیس اداره برق داراب گفت: شهرستان داراب با نصب و راه‌اندازی ۳۰ سامانه خورشیدی، رتبه دوم نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق را در استان فارس به خود اختصاص داده است.

به گزارش برق نیوز، رئیس اداره برق داراب گفت: شهرستان داراب با نصب و راه‌اندازی ۳۰ سامانه خورشیدی، رتبه دوم نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق را در استان فارس به خود اختصاص داده است.

اسماعیل خاتمی امروز  در داراب اظهار داشت: انرژی خورشید و به‌تبع آن نیروگاه خورشیدی یک منبع بی‌پایان انرژی برای تولید برق به شمار می‌آید و به دلیل ویژگی‌های خاصی نظیر پاکی و عدم آلودگی صوتی، برای محیط‌زیست آسیب چندانی به همراه ندارد.

وی بابیان اینکه داراب یکی از شهرستان‌هایی است که بر روی کمربند خورشیدی (Solar Belt) قرارگرفته است اضافه کرد: شهرستان داراب به دلیل موقعیت ممتاز خود به لحاظ جغرافیایی از پتانسیل بالایی درزمینهٔ بهره‌برداری از این موهبت الهی قرار دارد و در آینده نزدیک میزبان سرمایه‌گذاران برای توسعه انرژی‌های نو و تجدید پذیر می‌شود.

خاتمی با اشاره به پرداخت بهای برق برای تولیدکنندگان این نوع انرژی گفت: باقیمت تضمینی که دولت برای خرید انرژی خورشیدی تعیین کرده تاکنون ۳۰ نفر متقاضی نصب و راه‌اندازی این نوع سامانه‌ها در شهرستان داراب بودند و به همین دلیل شهرستان داراب رتبه دوم استان را در نصب و بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی کسب کرده است.

رئیس اداره برق داراب خاطرنشان کرد: به‌طور تقریبی درآمد حاصل از تولید انرژی خورشیدی برای یک نیروگاه ۵ کیلوواتی ۸ میلیون تومان در سال است که هر دو ماه یک‌بار به‌حساب مشترکان واریز می‌شود.

وی بیان کرد: از شرایط نصب سامانه خورشیدی، دارا بودن انشعاب برق به نام متقاضی در محل تقاضا و داشتن فضای کافی در پشت‌بام ساختمان است.

خاتمی گفت: متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی www.satba.gov.ir یا حضوری به مدیریت برق شهرستان داراب مراجعه کنند.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار