کد خبر: ۳۵۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان همدان گفت: ۵ نیروگاه خورشیدی در استان با ظرفیت ۳۹ مگاوات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهره‌برداری شده است برای ساخت هر واحد نیرو‌گاهی هم با توان تولید ۷ مگاوات برق خورشیدی حدود ۸ میلیون یورو هزینه شده است.
به گزارش برق نیوز، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از سرمایه‌گذاری برای تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر در استان همدان خبر داد و گفت: تاکنون در این حوزه ۳۹ مگاوات نیروگاه خورشیدی بهره‌برداری شده است.

شیرزاد جمشیدی ، درباره تعداد نیرو‌گاه‌های خورشیدی بهره‌برداری شده اظهار داشت: ۵ نیروگاه خورشیدی در استان با ظرفیت ۳۹ مگاوات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهره‌برداری شده است برای ساخت هر واحد نیرو‌گاهی هم با توان تولید ۷ مگاوات برق خورشیدی حدود ۸ میلیون یورو هزینه شده است.

وی با یاد‌آوری اینکه هر نیرو گاه در زمینی به مساحت ۱۰.۵ هکتار راه‌اندازی شده است، افزود: اکنون ۴ شرکت برای خرید تضمینی برق این نیرو‌گاه‌ها با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی قرار‌داد دارند که یکی از ان‌ها در حال انجام مراحل نصب و بهره برداری است و بقیه il زیر‌ساخت آغازین را تدارک می‌کنند.

وی افزود: ۳۲ شرکت به مجموع ظرفیت ۲۴۱ مگا وات در استان موفق به دریافت پروانه ساخت نیرو‌گاه خورشیدی از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق شده اند که در حال پیگیری و تاییدیه اتصال به شبکه و امکان‌سنجی ساخت نیروگاه هستند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: اکنون در این حوزه به ظرفیت انشعاب مشترکان استان ۹ نیروگاه با ظرفیت ۱۰۰ کیلو‌وات بهره‌برداری شده است. هزینه ساخت یک نیروگاه ۵ کیلو‌واتی حدود ۴۰ میلیون تومان است و امکان نصب این نیرو‌گاه‌ها در فضایی با حجم کم در پشت‌بام خانه‌ها، مراکز اداری، آموزشی، درمانی، خدماتی وجود دارد.

جمشیدی مزایای بهره‌برداری از این انرژی پاک را بدون آلودگی بودن، پایان ناپذیر بودن، در دسترس بودن، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش هزینه‌های تولید و نگهداری تأسیسات، امن و بی‌خطر بودن، تجدید‌پذیر بودن، پایداری، دوستدار محیط زیست، کاهش هزینه برق مصرفی و ... نام برد و گفت: دولت در برنامه ششم توسعه به دستگاه‌های اجرای تکلیف کرده است که در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از انرژی مصرفی خود را از منابع تولیدی پاک و نو تامین کننده که برخی دستگاه‌ها در استان همدان در این حوزه اقدام‌هایی را انجام داده اند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار