کد خبر: ۳۵۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷
مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد:‌افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها در مراحل اولیه دولت تایید شده است بنابراین این پیشنهاد در مراحل نهایی خود قرار دارد و تا پایان ماه جاری نتایج قطعی آن به مردم اعلام خواهد شد.
به گزارش برق نیوز، محمدحسن متولی‌زاده  در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید چندی پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا صادرات برق ایران به عراق را منوط به یک مهلت ۴۵ روزه دانسته بود و اینکه آیا صادرات برق ایران به عراق در حال انجام است یا خیر، گفت: ایران تا این مقطع کمک‌های زیادی برای تامین برق به کشور‌های همسایه و بخصوص کشور عراق داشته است.

وی ادامه داد: حجم مناسبی از نیاز مصرف برق عراق توسط ایران تامین شده است؛ بنابراین در مورد برق به دلیل گستردگی و طولانی بودن شبکه نمی‌توان به سرعت کشوری را جایگزین کشور دیگری برای تامین برق کرد پس جایگزینی کشور دیگری به جای ایران در کوتاه مدت میسر نمی‌شود.

متولی‌زاده در پاسخ به سوال  که پرسید کشور عراق از بابت خرید برق به ایران بیش از ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار بدهکار است آیا ایران از دریافت این مطالبات چشم‌پوشی کرده است یا خیر، گفت: ایران در حال حاضر به شکل لحظه‌ای ۱۴۰۰ مگاوات برق به عراق صادر می‌کند، اما در خصوص مطالبات ایران پیگیر دریافت این مطالبات از عراق است.

* افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها تا پایان ماه قطعی می‌شود

مدیرعامل توانیر در پاسخ به سوالی کهافزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها از خرداد ماه سال آینده قطعی است و آیا این تعرفه‌ها به صورت پلکانی خواهد بود گفت: وزارت نیرو پیشنهاد افزایش تعرفه برق برای پرمصرف‌ها را در راستای درآمدزایی خود نمی‌بیند پس بنابراین این اقدام تنها با هدف تبدیل پرمصرف‌ها به خوش‌مصرف‌ها بوده است.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد:‌افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها در مراحل اولیه دولت تایید شده است بنابراین این پیشنهاد در مراحل نهایی خود قرار دارد و تا پایان ماه جاری نتایج قطعی آن به مردم اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: پنج درصد مشترکان برق در کشور ۱۰ برابر مشترکان کم مصرف برق مصرف می‌کنند پس بنابراین این پرمصرف‌ها نیز به راحتی می‌توانند به گروه کم مصرف‌ها نیز بپیوندند.

وی با انتقاد از قیمت پایین برق در ایران و چالش‌های به وجود آمده در این خصوص گفت: قیمت برق ایران از کشور‌های افغانستان، عراق و ترکیه یک اختلاف یک به ۱۰ دارد که این اختلاف قیمت باعث شده که مصرف برق نتوانسته کاهشی باشد.

متولی‌زاده با اشاره به اینکه مصرف برق در ماه‌هایی از سال و محدود به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد گفت: برای کنترل مصرف برق یکی از راه‌ها مدیریت بار شبکه است بنابراین چرا که در تمام دنیا با مدیریت بار توانسته‌اند مصرف برق را کنترل کنند.

وی افزود: براساس مطالبات صورت گرفته می‌توان بدون کاهش طرح رفاه برق مورد نیاز برای مردم را تامین کرد بدون اینکه سطح رفاه کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه با یکسری روش‌های ساده می‌توان ۳۰ درصد مصرف برق خانگی را کاهش داد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ایجاد ارتباط دوسویه با مردم کمک قابل توجهی در کاهش مصرف داشته باشند.

متولی زاده با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون مشترک خانگی داریم گفت: با ابزار‌های قدیمی دیگر امکان ارتباط دوسویه با مشترکان برق وجود ندارد پس شرکت‌های دانش‌بنیان میتوانند در زمان‌هایی که نیاز است مردم از بار شبکه برق کم کنند با ارتباطی که با آن‌ها می‌گیرند این موضوع را تحقق خواهند بخشید.

به گفته وی با هوشمندسازی در مصرف انرژی مثل ارتباط دوسویه با مردم می‌توان همانند بخش صنعت و کشاورزی که به صورت تشویقی مصرف برق خود را کاهش دادند بخش خانگی نیز مصرف برق خود را کاهش دهد.

وی افزود: سال گذشته بخش صنایع ۲۰۰ میلیارد تومان به دلیل کاهش بار شبکه پاداش همکاری دریافت کردند و ۹۰۰ مگاوات از بار شبکه برق را کاهش دادند پس مردم نیز می‌توانند با کاهش بار شبکه پاداش دریافت کنند.

به گفته وی مردم می‌توانند به عنوان مثال با کاهش درجه حرارت کولر یا دور کولر‌های آبی و یا استفاده از ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی در ساعات غیر پیک مدیریت بار انجام داده و از مصرف برق خود بکاهند.
منبع: فارس
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
این طرح قطعا و صرفا برای افزایش درآمده و بقیه حرفها کشکه،
اولا اون مشترک پرمصرف پول برق براش مهم نیست که حالا گرون بشه مصرفشو کم کنه
ثانیا اگر هدف درامد زایی نیست هرچی مابه التفاوت از پرمصرفها میگیرن بدن به کم مصرفها به عنوان پاداش
شهروند
|
Netherlands
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
برق نیوز محترم
در سال 2018 به مرغ پخته هم بگین میخنده
کجای دنیا تعرفه پلکانی وجود داره
برق یک کالاست و در تمام دنیا روند قیمت برق نزولی است.
کسی که آپارتمان 200 متری دا ره مسلمه که مصرفش از آپارتمان 40 متری بیشتره
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار