کد خبر: ۳۶۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷
بانک جهانی با هشدار کمبود انرژی در پاکستان اعلام کرد: دولت این کشور ناچار است قیمت برق را افزایش دهد تا از زیان کلان نجات پیدا کند.
به گزارش برق نیوز، بانک جهانی ضمن هشدار به دولت اسلام آباد اعلام کرد: کمبود انرژی در پاکستان می‌تواند سالانه ۱۸ میلیارد دلار خسارت برای این کشور در پی داشته باشد.

بانک جهانی از دولت پاکستان خواست قیمت برق را به سرعت افزایش دهد تا از زیان اقتصادی نجات پیدا کرده و بتواند به تمام مردم این کشور خدمت رسانی کند.

بانک جهانی تاکید کرده است: کمبود انرژی صرفا به پاکستان ختم نمی‌شود و دیگر کشور‌های جنوب آسیا نیز با این خطر مواجه هستند.

در این گزارش از پاکستان خواسته شده با شرکت‌های معتبر برای تولید و توزیع گاز وارد مذاکره شود تا مشکل شدیدتر از حالت فعلی نشود.


بانک جهانی افزود: مشکلات مربوط به بخش انرژی در سال ۲۰۱۵ حداقل ۱۸ میلیارد دلار خسارت برای پاکستان در پی داشته است.

اگر پاکستان بتواند مشکل انرژی را به سرعت حل کند می‌تواند ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سود سالیانه را صرف پروژه‌های عمرانی در خاک خود کند.

افزایش قیمت برق و گاز یکی از راه‌های حل مشکل عنوان شده و از دولت پاکستان خواسته شده است برای حل ریشه ای‌تر بحران چاره جویی‌های دیگری نیز داشته باشد.

دعوت به سرمایه گذاری و تشویق بخش خصوصی برای ورود به حوزه‌های مختلف اقتصادی از دیگر راهکار‌های بانک جهانی برای پاکستان است.

حزب تحریک انصاف که قدرت را در پاکستان به دست دارد در حال حاضر با چالش‌های جدی اقتصادی مواجه است و تلاش می‌کند تا با کمک کشور‌هایی مانند عربستان و چین از این بحران نجات پیدا کند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار