کد خبر: ۳۶۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷
معاون وزیر امور خارجه روسیه از برنامه گسترده کشورش برای ساخت بیش از ۱۲ نیروگاه هسته‌ای در هند خبر داد.
روسیه ۱۲ بلوک نیروگاه هسته‌ای در هند احداث می‌کندبه گزارش برق نیوز، وزارت امور خارجه روسیه  اعلام کرد: ایگور مورگولوف در سومین همایش مراکز پژوهشی روسیه و هند در مسکو به روابط راهبردی دو کشور و همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف ازجمله در عرصه انرژی هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: با تسهیلاتی که روسیه در اختیار هند قرار داده است، نیروگاه هسته‌ای کودانکولام هند با مشارکت روسیه در حال احداث است.

مطابق برنامه احداث نیروگاه کودانکولام در ایالت تامیل نادو، در این نیروگاه هسته‌ای با مشارکت روس اتم چهار واحد نیروگاه هسته‌ای باید ساخته شود.

در زمان حاضر دو بلوک نیروگاه اتمی کودانکولام هند ساخته شده است و بلوک اول راه اندازی و بلوک اتمی دوم نیز به تازگی به طرف هندی تحویل داده شد.

مورگولوف در ادامه سخنان خود همچنین از امکان جلب مشارکت شرکت‌های هندی در ساخت مشترک نیروگاه‌های هسته‌ای با روسیه در کشور‌های دیگر خبر داد و گفت: با توجه به همکاری موفق روسیه و هند در این عرصه، پروژه احداث نیروگاه هسته‌ای روپور در بنگلادش به صورت مشترک انجام می‌شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار