کد خبر: ۳۶۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه سالانه ۸۵۰ هزار کولرگازی وارد کشور می‌شود که ۷۰ درصد آن استاندارد‌های لازم را ندارد، گفت: بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس این کولرها، هر ساله دو هزار مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌کند.
به گزارش برق نیوز، محمدحسن متولی‌زاده  با اشاره به اینکه بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، کولر‌های وارداتی غیراستاندارد هر ساله دو هزار مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌کند، گفت: با توجه به ترکیب مصرف برق در کشور سالانه ۲۳ هزار مگاوات مصرف مربوط به بار سرمایشی است و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرده سالانه ۸۵۰ هزار دستگاه کولر گازی وارد کشور می‌شود که ۷۰ درصد آن‌ها غیراستاندارد است.

متولی زاده خاطر نشان کرد: اگر مصرف‌کنندگان کولر گازی در فصل تابستان دمای آن را روی ۲۴ درجه تنظیم کنند، حدود ۵ هزار مگاوات مصرف برق در کشور کاهش می‌یابد که این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.

به گفته وی، هر ساله با آغاز فصل تابستان و اوج مصرف وسایل سرمایشی موحب رشد مصرف برق در کشور می‌شوند.

متولی‌زاده ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف و تعرفه برق از راهکار‌های عملیاتی برای کاهش مصرف برق است و با توجه به میانگین رشد هفت درصدی مصرف برق در هر سال با توزیع ۱۰۰ میلیون لامپ کم مصرف یارانه‌ای حدود ۲۷ هزار مگاوات پیک مصرف کاهش یافت.

پیشتر مدیرعامل توانیر  که  آیا افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها از خرداد ماه سال آینده قطعی است و آیا این تعرفه‌ها به صورت پلکانی خواهد بود، گفت: وزارت نیرو پیشنهاد افزایش تعرفه برق برای پرمصرف‌ها را در راستای درآمدزایی خود نمی‌بیند، پس بنابراین این اقدام تنها با هدف تبدیل پرمصرف‌ها به خوش‌مصرف‌ها بوده است.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها در مراحل اولیه دولت تایید شده است، بنابراین این پیشنهاد در مراحل نهایی خود قرار دارد و تا پایان ماه جاری نتایج قطعی آن به مردم اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: پنج درصد مشترکان برق در کشور ۱۰ برابر مشترکان کم مصرف برق مصرف می‌کنند، پس بنابراین این پرمصرف‌ها نیز به راحتی می‌توانند به گروه کم مصرف‌ها نیز بپیوندند.
منبع: فارس
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
جناب آقاي متولي زاده اين مشکل رو معاونت انرژي (آزمايشگاه ملي انرژي ) زمان رياست جمهوري خاتمي حل کرده که قرار بوده لوازم انرژي بر اول تست مصرف انرژي بشن وبعد وارد بازار بشن تا مشکلات بعدي بوجود نيايد
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
0
جناب مهندس متولی زاده
اصولا کولر گازی غیر استاندارد در مناطق گرمسیر و مرزی استفاده می شود. با توجه به گرم شدن کل کشور میخواهید مردم تهران و شهرهای بزرگ را جریمه ناعادلانه کنید و قیمت برق را چند برابر کنید. در ضمن همین پله های مصرف که از قبوض برق استخراج شده ملاک الگوی مصرف نیست. لطفا کمی به تبعات این قبیل تصمیمات فکر کنید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار