کد خبر: ۳۶۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷
وزیر نیرو از توافق ایران و ترکیه برای تشکیل کمیته مشترک همکاری در زمینه تولید و انتقال برق، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بازار برق منطقه‌ای خبر داد و گفت: برنامه ترکیه برای افزایش تبادل برق بین دو کشور با احداث خط ۴۵۰ مگاواتی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان که همراه با یک هیات عالی رتبه به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان برای برگزاری پنجمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه وارد آنکار شده است، با فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نشستی دوجانبه برگزار کرد.

وزیر نیرو در حاشیه این نشست با اشاره به توافق دو طرف برای تشکیل کمیته مشترک همکاری در زمینه تولید و انتقال برق، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بازار برق منطقه‌ای تحت پوشش اکو، گفت: برنامه ترکیه برای افزایش تبادل الکتریسته بین دو کشور با احداث خط ۴۵۰ مگاواتی عملیاتی خواهد شد.
 
وزیر نیرو در حاشیه دیدار با وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه، گفت: ترکیه درصدد افزایش امکان تبادل الکتریسته از ۶۰۰ مگاوات فعلی به هزار و ۵۰ مگاوات تا سال ۲۰۲۰ است.

وی تاکید کرد: متن یادداشت تفاهم لازم در این زمینه در آینده نزدیک بین دو طرف به امضا خواهد رسید و جلسه آن نیز در تهران و یا آنکارا برگزار خواهد شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار