کد خبر: ۳۶۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۷
برخی نرم افزاری‌های دیگر که توسط شرکت زیمنس در خانواده simatic عرضه شده اند و بعضا مکمل step۷ هستند با تقسیم بندی به سه دسته engineering, runtime و HMI خلاصه می‌شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: برخی نرم افزاری‌های دیگر که توسط شرکت زیمنس در خانواده simatic عرضه شده اند و بعضا مکمل step۷ هستند با تقسیم بندی به سه دسته engineering, runtime و HMI خلاصه می‌شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

استپ ۷ و خانواده‌ی آن
A۷ SCL: زبان برنامه نویسی سطح بالا می‌باشد که با زبان ST ذکر شده و در استاندارد IEC۱۱۳۱-۳ تطبیق دارد و برای PLC‌های S۷-۳۰۰ و S۷-۴۰۰ و C۷ به کار می‌رود. قابل ذکر است که این نرم افزار در نسخه Step۷ Professional موجود می‌باشد.

S۷ HiGraph: برای کنترل ترتیبی (برای مطالعه بیشتر در رابطه با کنترل می‌توانید به مطلبی در مورد مقدمه‌ای برکنترل مراجعه کنید) بصورت گرافیکی، با ابزار‌های پیشرفته و در PLC‌های S۷-۳۰۰ و S۷-۴۰۰ و C۷ به کار می‌رود.

S۷ GRAPH: برنامه نویسی بصورت گرافیکی است که برای کنترل ترتیبی به کار می‌رود و با زبان SFC مندرج در استاندارد IEC۱۱۳۱-۳ تطبیق دارد و برای PLC‌های S۷-۳۰۰ و S۷-۴۰۰ و C۷ به کار می‌رود. این نرم افزار در نسخه Step۷ Professional موجود می‌باشد.

S۷ PLCSIM: سیمولاتور نرم افزاری است برای تست برنامه زمانی که PLC در دسترس نیست به کار می‌رود. این نرم افزار در نسخه Step۷ Professional موجود می‌باشد.

CFC: توسط این نرم افزار برنامه نویسی بصورت گرافیکی توسط یکسری بلوک‌های از پیش تعیین شده طراحی و انجام می‌شود. این نرم افزار را باید جدا گانه تهیه کرد و برای S-۳۰۰ , S۷-۴۰۰ و F/H Systems کاربرد دارد.

S۷ PDIAG: ابزاری عیب یابی است که برای PLC‌های S۷-۳۰۰ و S۷-۴۰۰ به کار می‌رود. این نرم افزار در نسخه Step۷ Professional موجود می‌باشد.

TeleService: برای ارتباط با plc از طریق خط تلفن به کار می‌رود. وقتی که plc توسط آداپتور خاص (tc) به مودم متصل باشد. با استفاده از کامپیوتر بصورت Remot می‌توان انرا از هر نقطه‌ای برنامه نویسی و رفع عیب کرد.

DOCPRO: برای مستند سازی بکار می‌رود با استفاده از آن می‌توان پس از اتمام پیر بندی و برنامه نویسی نقشه‌های Warning و متن برنامه را با فرمت تهیه و چاپ کرد.

Runtime Software:

Standard PID Control: ابزار کمکی برای طراحی کنترل کننده‌های PID است که برای PLC‌های S۷-۳۰۰ و S۷-۴۰۰ و C۷ به کار می‌رود.

Fuzzy Control: برای کنترل قازی است و در مواردی بکار می‌رود که توصیف ریاضی پروسه مشکل یا ناممکن باشد. در برخی موارد ترکیب این روش با لوپ‌های pid نتیجه بهینه را برای کنترل سیستم به همراه دارد.

Modular PID Control: ابزاری است که برای طراحی لوپ‌های کنترل پیچیده به کار می‌رود و داری فانکشن‌ها و بلوک‌های از قبل طراحی شده می‌باشد.

Neurosystem: شبکه عصبی مورد استفاده در سیستم کنترل را می‌توان با این ابزار طراحی کرد و آموزش داد.

PRODAVE MPI: برای پردازش ترافیک دیتا در شبکه MPI بین سیستم‌های S۷ و M۷ و C۷ به کار می‌رود.



SIMATIC ProTools: ابزار پیکر بندی است که برای سیستم‌های کنترل اپراتوری و بخش مانیتورینگ مربوط به c۷ به کار می‌رود.

SIMATIC Wincc: نرم افزاری برای طراحی سیستم مانیتورینگ است.

منبع: بانک مقالات مهندسی برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار