کد خبر: ۳۶۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۷
سهم انرژی‌های سبز از کل تولید برق آلمان از ۱۹.۱ درصد سال ۲۰۱۰ به ۳۸.۲ درصد رسیده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های آلمان قرار است سهم انرژی سبز از تولید برق به بیش از ۴۰ درصد برسد.

به گزارش برق نیوز، سال گذشته تجدیدپذیر‌ها در آلمان برای اولین بار توانستند ۴۰ درصد برق مورد نیاز این کشور را تولید کنند و به این ترتیب در تولید برق از زغال سنگ پیش افتادند.

بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۵ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از تجدیدپذیر‌ها به دست آورد.

همچنین آلمان در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۲ استفاده از انرژی هسته‌ای را ممنوع کند.

ژرمن‌ها با برنامه ریزی هزینه‌بر در این خصوص توانستند معادن زغال سنگ خود را تعطیل کنند و در حال حاضر فقط از زغال سنگ وارداتی استفاده می‌کنند.

بررسی سازمان Fraunhofer نشان می‌دهد که تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی، بادی و بیومس و نیز برق آبی‌های آلمان در سال گذشته با افزایش ۴.۳ درصدی به ۲۱۹ تراوات ساعت TWh رسید.

این میزان تولید برق، سوای کل ۵۴۲ تراوات ساعت برقی بود که از منابع فسیلی و سبز به دست آمده بود و زغال در این تولید برق سهم ۳۸ درصدی داشت.

سهم انرژی‌های سبز از کل تولید برق آلمان از ۱۹.۱ درصد سال ۲۰۱۰ به ۳۸.۲ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های آلمان قرار است سهم انرژی سبز از تولید برق به بیش از ۴۰ درصد برسد.

مقامات آلمانی می‌گویند برای رسیدن به این ۴۰ درصد سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق آلمان، نیروگاه‌های بسیاری راه‌اندازی کرده‌اند و پیش بینی می‌شود شرایط آب و هوایی تاثیر چندانی بر کارکرد آن‌ها نداشته باشد.

با این حال برخی از منتقدین می‌گویند این نیروگاه‌ها تحت تاثیر شرایط آب و هوایی نمی‌توانند منبع مطمئنی برای تولید برق باشند.

در سال گذشته انرژی خورشیدی با افزایش ۱۶ درصدی به ۴۵.۷ تراوات ساعت رسید که بیشتر آن را مدیون تابستان گرم آلمان بود در حالی که ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های خورشیدی آلمان با افزایش ۳.۲ گیگاوات به ۴۵.۵ گیگاوات رسید.

برق خورشیدی هم در سال گذشته از نیروگاه‌های ساحلی و فراساحلی آلمان به میزان ۱۱۱ تراوات ساعت تولید شد و ۲۰.۴ درصد کل برق تولیدی آلمان را از آن خود کرد.

برق بادی بزرگ‌ترین منبع تولید انرژی بعد از زغال سنگ قهوه‌ای است که ۲۴.۱ درصد برق آلمان را تولید می‌کند.

زغال سنگ وارداتی هم ۷۵.۷ تراوات ساعت یا ۱۳.۹ درصد کل برق آلمان را تولید کردند.

اما برق آبی به دلیل گرمای تابستان و خشکی رودخانه‌ها فقط توانست ۳.۲ درصد یت ۱۷ تراوات ساعت برق برای آلمان تولید کند. بیومس هم در تولید برق آلمان سهم ۸.۳ درصد داشت.

نیروگاه‌های گازی هم ۷.۴ درصد برق آلمان را تولید کرده‌اند، اما انرژی هسته‌ای سهمی ۱۳.۳ درصدی داشت و بقیه برق هم از نفت و سوزاندن زائدات به دست آمد.

در سال ۲۰۱۸ آلمان توانست ۴۵.۶ تراوات ساعت برق صادر کند و بیشتر این صادرات به هلند بوده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار